آیرال خبر،استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: خوشبختانه 100درصد شهرهای استان از نعمت گاز بهره‌مند بوده و بیش از 90 درصد روستاها نیز گازرسانی شده‌اند که تا پایان سال 97 پرونده گازرسانی در استان بسته می‌شود.

به گزارش آیرال خبر، منطقه آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت گاز استان، اظهار کرد: با تکمیل گازرسانی در استان، باید ارتقای کیفیت و خدمات مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن گازرسانی به بخش تولید و کشاورزی نیز باید انجام شود.

وی از خبرنگاران خواست تولیدکنندگان را برای وصل شدن به سیستم گازرسانی تشویق کنند، چرا که هرقدر میزان مصرف گاز در صنعت بالا برود همانند مصرف برق، نشان از صنعتی و تولیدی بودن استان خواهد بود.

جبارزاده با اشاره به نگهداری خط گاز در استان، اظهار کرد: طی سه سال گذشته در استان با قطعی گاز مواجه نبوده‌ایم و این امر نیز در نتیجه‌ی بیداری و هوشیاری عزیزانی محقق شد که در این بخش فعال هستند.

وی اضافه کرد: خدمات شرکت گاز با بخش‌های خدماتی دیگر تفاوت داشته و هر علمکی که در خانه‌ای نصب می‌شود، در حقیقت رفاه به آن خانواده هدیه داده می‌شود.

استاندار با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که در مجموعه صنعت نفت استان انجام شده، افزود: در هفته‌های گذشته قرار داد 1.6 میلیارد یورویی توسط پالایشگاه تبریز با کره جنوبی به منظور ارتقای تکنولوژی و کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه و قطع فراورده کم ارزش نفت کوره منعقد شد.

وی ادامه داد: اجرای پروژه خط اتیلن غرب که سالیان سال مورد بحث بود و بنا نبود که دیگر اجرایی شود، با پیگیری‌هایی که توسط مدیریت استان و پتروشیمی تبریز انجام شد در سفر وزیر نفت به تبریز با اعتبار 200 میلیارد تومان به تصویب رسید.

جبارزاده اظهار کرد: با اجرای این خط شرکت پتروشیمی تبریز از حالت وابسته بودن به حمل و نقل خارج شده و ظرفیت این شرکت نیز افزایش خواهد یافت و همچنین صنایع میان دستی پتروشیمی در استان توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

وی گفت: ما این نوید را داده‌ایم که آذربایجان‌شرقی همانند استان‌های نفت‌خیز و استان‌هایی که منابع گاز دارند، می‌تواند در صنایع پتروشیمی صاحب سهم از تولید ملی کشور باشد.

استاندار افزود: به دنبال ایجاد شهرک صنعتی مخصوص صنایع میان دستی پتروشیمی در استان بوده و نام گذاری آن نیز انجام شده است، این شهرک در کیمیا شهر کیمیاگران بخش خصوصی ما فعال خواهند شد.

جبارزاده همچنین با قدردانی از خدمات ولی‌الله دینی، مدیرعامل سابق شرکت گاز استان که به سمت سرپرستی معاونت توسعه منابع شرکت ملی گاز ایران منصوب شده است، گفت: فرزندان آذربایجان در هر جا که باشند در خدمت مردم ایران خواهند بود و اطمینان دارم که آقای دینی در مسئولیت جدید موفق‌تر از گذشته خواهد بود.
انتهای پیام
کدخبر1000240

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.