شهردار

شهردار تبریز گفت: تبریز به عنوان شهری چهار هزار ساله دارای بافت‌ها و خانه‌های تاریخی بسیاری است که باید این داشته‌های خود را احیا و معرفی کنیم.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین‌باهر در نشست مشترک شهردار، اعضای شورای شهر و مدیران شهری تبریز با همتایان خود در کاشان، اظهار داشت: در حوزه احیای بافت تاریخی اقدامات خوبی در شهر کاشان انجام یافته که منجر به ماندگاری این آثار در این شهر شده و نحوه بهره‌برداری از این بافت‌ها برای ما جالب توجه و مهم است.

او با اشاره به اینکه برای بازدید از چگونگی احیا و مدیریت خانه‌های تاریخی به کاشان سفر کرده‌ایم، افزود: موضوع برخورد با این آثار تاریخی و نحوه مشارکت بخش خصوصی که اینجا اتفاق افتاده می‌تواند در حفظ خانه‌های تاریخی و احیای بناهای دیگر در سطح شهر به ما کمک کند.

شهردار تبریز ادامه داد: به این نتیجه رسیدم نسبت به بازدیدی که چند سال پیش از کاشان داشتم، مدیریت شهری کاشان و سیاست گذاران شهر مسیر خود را پیدا کرده اند. باید به این باور برسیم قرار نیست هر کاری که دیگران در شهر خود انجام داده اند را کپی و در شهر خود پیاده کنیم.

ایرج شهین‌باهر تصریح کرد: تا ۱۰ سال دیگر ۷۰ درصد اقتصاد جهان در بحث خدماتی همچون گردشگری، توریست پذیری و… خواهد بود و این بستر در شهرهایی مثل تبریز و کاشان وجود دارد.

نماینده شهرداران کشور با اشاره به انتقال تجربیات با کمترین هزینه بین شهرها، گفت: امیدواریم با انتقال این تجربیات، چنین طرح هایی را در تبریز هم اجرایی کنیم.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو اقدام قابل توجه شورای پنجم شهر تبریز اظهار داشت:شورای پنجم دو کار بزرگ انجام داده که شامل برنامه‌ریزی و فعالیت مرکز پژوهش‌های شورا و شهرداری تبریز است. خروجی این فعالیت طی دوس سال گذشته منجر به دو برنامه اعم از برنامه چشم انداز ۱۲ ساله و برنامه پنج ساله شده است.

او ادامه داد: این برنامه ها بر اساس کدهای بودجه همه ساله تعریف می شود و بودجه هایی که ما همه ساله تعریف می کنیم خارج از ردیف های این برنامه نیست. به عبارتی، مسیری را تعریف کرده ایم که پس از ما هم دیگران این مسیر را طی کنند.

شهردار، اعضای شورا و مدیران شهرداری تبریز طی سفری یک روزه به کاشان، از طرح های موفق این شهر در احیا بافت تاریخی شهر به ویژه خانه های تاریخی بازدید کردند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.