قدوسی

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: نقش میرعلی تبریزی، به عنوان واضع خط نستعلیق باعث شده، خوشنویسی، مرهون نقش هنرمندان تبریزی باشد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدوسی، در این برنامه، با اشاره به اینکه خط و خوشنویسی، از نخستین نمودهای فرهنگ اسلامی است، اظهار داشت: خطاطان و خوشنویسان در طول تاریخ، نقش عمده در نشر تفکر دین، تمدن و فرهنگ داشته‌اند، به طوری که حضرت علی‌(ع) مهم‌ترین کاتب قرآن بوده و اصحاب خود را همواره به کتابت زیبا تشویق کرده ‌است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدوسی، با تبریک هفته خوشنویسی اظهار داشت: خوشبختانه اساتید برجسته تبریزی، میراث‌دار گنجینه ارزشمند خط نستعلیق و دیگر خطوط اسلامی بوده‌اند و خدا را شاکریم که هنرجویان با استعداد انجمن، از موهبت این انجمن قدیمی برخوردارند.

یونس نصیری، رئیس انجمن خوشنویسان تبریز نیز در این دیدار گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، در دوره‌های مختلف، از حامیان توسعه خوشنویسی بوده ‌است.

او اظهار امیدواری کرد که همکاری دو مجموعه، با برگزاری همایش‌های خوشنویسی بیش از پیش تداوم داشته باشد.

نصیری همچنین افزود: علی‌رغم پشتوانه برجسته هنری، متاسفانه انجمن خوشنویسان، فاقد یک محل ثابت و دائمی است و امیدواریم همکاری و حمایت مدیریت فرهنگی شهر، این مانع را بر طرف کند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.