شهر هوشمند

آیرال خبر- رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز گفت: تاسیس رصدخانه شهری برای هوشمندسازی شهر ضروری است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، فریدون بابایی اقدم امروز در همایش «تبریز هوشمند» اظهار داشت: ۵۴ درصد از جمعیت جهان که بالغ بر ۴.۲ میلیارد نفر می شود در شهرها سکونت دارند و پیش بینی می شود در سال ۲۰۳۰ میلادی این تعداد به بیش از ۵ میلیارد نفر شهرنشین در جهان برسد.

وی سپس ادامه داد: با هوشمند کردن شهرها می توان اقدامات بزرگی در شهرها انجام داد به طوری که هوشمند سازی شهرها مزایای بسیاری به همراه دارد.

بابایی اقدم سپس ادامه داد: ۸۸۳ میلیون نفر از مردم جهان در مناطق حاشیه نشین زندگی می کنند. استفاده از تمام ظرفیت ها برای کاستن از جمعیت حاشیه نشین ضروری است.

وی به نقش فناوری نوین در مقوله توسعه پایدار شهری نیز تاکید کرد و گفت: نه به فقر، برابری جنسیتی، آب سالم و بهداشتی، شغل مناسب، استفاده بهینه از انرژی، مصرف مسئولانه و سیستم مشارکتی از مهمترین موضوعات توسعه شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه موضوع تاسیس رصدخانه شهری برای هوشمندسازی شهر بسیار مهم است گفت: با استفاده از این امکان می توان تغییرات شهر را در مناطق مختلف مورد بررسی قرار داده و پیش بینی های لازم را انجام داد.

وی رصدخانه های شهری در جهان را از زیرساخت های تصمیم گیری خواند و اظهار داشت: در این مجموعه لایه های مختلف اطلاعات جمع بندی شده و در مواقع مختلف می تواند مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تبریز با بیان اینکه پایش اطلاعات از اقدامات مهمی است که در رصدخانه های شهر صورت می گیرد خاطرنشان کرد: امیداریم در بودجه سال آینده شهرداری تبریز موضوع تاسیس رصدخانه مورد توجه قرار گیرد.

وی با ارائه تصاویری از مناطق مختلف شهری در یک دهه گذشته گفت: نبود اطلاعات و عدم پیش بینی های لازم باعث شده در یک دهه گذشته شاهد از بین رفتن بسیاری از اراضی و تبدیل آنها به بافت مسکونی و تجاری باشیم.

بابایی اقدم با معرفی نرم افزارهای جدید جهان در حوزه شهرسازی تصریح کرد: باید استفاده از این نرم افزار ها در مجموعه شهری مورد استفاده قرار گیرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.