شهر دوستدار کودک

نشست تخصصی بررسی فرصت‌های تبریز برای پیوستن به ابتکار شهرهای دوستدار کودک با حضور نماینده یونیسف در ایران برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار،  در این مراسم شهردار تبریز، معاون شهرسازی و معماری، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، رئیس شورای شهر، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز، و مدیرانی از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، وزارت کشور، استانداری و تعدادی از فعالین عرصه کودک حضور داشتند.
ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در این نشست تخصصی با اشاره به اینکه شهر دوستدار کودک ریشه در خاک این دیار دارد گفت: مسائلی که امروزه در حوزه توجه به حقوق کودکان مدنظر کشورهای اروپایی است در یک قرن اخیر در این شهر ریشه داشته است.
شهین باهر ادامه داد: در حوزه اولین ها، اولینی دیگر در بحث شهر دوستدار کودک وجود دارد که نخستین کودکستان و مدرسه ناشنوایان در این شهر اتفاق افتاده و شروع بزرگی برای کشور بوده است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه کودک، نویسندگان زیادی به تالیف کتب مختلف پرداخته اند افزود: مدیریت شهری نیز سعی کرده فضاهایی که می‌تواند برای کودکان نشاط بخش باشد را احداث کرده و با افزایش امکانات به سوی محل زندگی کودکان سوق داده شود.
شهین باهر اضافه کرد: باید کودکان کم برخوردار نیز به امکانات تفریحی و ورزشی دسترسی داشته باشند به طوری که سال گذشته حدود ۱۵ پارک محله ای را در مناطق مختلف شهر افتتاح کردیم و برای سال جاری نیز ۲۰ پارک دیگر در داخل محلات به ویژه مناطق کم‌برخوردار پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: شرایط باید طوری باشد که کودک، بدون حضور والدین به تفریح و سرگرمی بپردازد و در کنار اینها اعتقاد داریم آینده و توسعه شهرها به کودکان آن وابسته است و باید تمام سرمایه گذاری ها حول محور آموزش شهروندی از دوران کودکی آغاز شود که امروزه در اکثر کشورهای توسعه یافته به وقوع می پیوندد.
شهردار تبریز اظهار کرد: در تبریز به عنوان پایلوت و به شکل رسمی در مدارس این شهر طرح آموزش شهروندی از دوران کودکی را آغاز کرده و سال گذشته در ۸۱ مدرسه و با ۲۱ عنوان کتاب مباحث مربوطه تدریس گردید که همکاری های مدیریت شهری با سمن ها و NGO ها سعی دارد در راستای اهداف کودک محور باشد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.