استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر استان برای توسعه مراودات تجاری و اقتصادی و روابط علمی و فرهنگی با کشورهای همسایه، گفت: تبریز قابلیت تبدیل شدن به مرکز دیپلماسی منطقه را دارد و تحقق این موضوع یکی از اولویت‌های مدیریت استان است.

تبریز قابلیت تبدیل شدن به مرکز دیپلماسی منطقه را دارد

به گزارش آیرال خبر، محمدرضا پورمحمدی امروز (جمعه) در دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه با وی در محل استانداری، اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی با وجود موقعیت حساس جغرافیایی و هم‌جواری با چند کشور، از امن‌ترین استان‌های کشور است.

وی با بیان اینکه مردم تبریز و آذربایجان همواره وفاداری خود را به ایران نشان داده‌اند، افزود: تبریز همواره در تحولات تاریخی، در راه دفاع از میهن، پیشگام و پیشتاز بوده و به جرات می‌توان گفت که ایران مدرن، مدیون آذربایجان است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: مردم تبریز در قضایای اخیر هم راه خود را از اغتشاش‌گران و برهم‌زنندگان نظم و امنیت جدا کردند و نشان دادند که امنیت و آرامش کشور را با هیچ چیزی معامله نمی‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به توانمندی‌های اقتصادی و تولیدی استان، از فعالیت ده‌ها واحد تولیدی و صنعتی با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در استان خبر داد و گفت: معتقدیم که همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه باید با محوریت تبریز انجام شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: تبریز در تاریخ پرفرازونشیب ایران همواره تاثیرگذار بوده و امروز هم نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارد.

سیدعباس موسوی با بیان اینکه توسعه روابط با کشورهای همسایه جزو اولویت‌های وزارت امور خارجه است، افزود: استان آذربایجان شرقی نقش محوری در توسعه مناسبات با کشورهای همسایه در شمال غرب ایران دارد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.