یکصد و هفدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی تبریز

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ۸۰۰ هزار شهروند در بافت های ناکارآمد در معرض مخاطرات بلایای طبیعی قرار دارند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، فریدون بابایی اقدم صبح امروز در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه این شهر در معرض مخاطرات طبیعی قرار دارد، اظهار داشت: تبریز شهری مستعد برای انواع مخاطرات طبیعی و انسانی است که عمده ترین موضوع در این خصوص، بحث زلزله است. متاسفانه آمادگی شهر تبریز برای مقابله با این مخاطرات بسیار پایین است و از این رو همه باید احساس مسئولیت کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود ۸۰۰ هزار شهروند در بافت های ناکارآمد شهر تبریز در معرض مخاطرات بلایای طبیعی قرار دارند و برای مقابله با این مخاطرات، باید از تجربیات دیگر مناطق و شهرها استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: برای مقابله با این مخاطرات، شهرداری تبریز باید ۳۲۰ سکوی استاندارد را با سازه های سبک کار کند و همچون شهرک عباس میرزا، در غرب تبریز نیز برای ایجاد شهرک امن مکان یابی شود.

وی افزود: همچنین شهرداری باید از ساخت و ساز غیرمجاز که موجب افزایش جمعیت در مناطق غیر ایمن می شود، جلوگیری کند.

بابایی اقدم یادآور شد: در مناطق حاشیه ای تبریز، تنها راه مقابله با بدمسکنی، تولید مسکن است که در این ارتباط مجوز لازم برای تولید مسکن در شهرک طلائیه از سوی استانداری صادر شده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.