زهرا نعمتی

بانوی تبریزی صعود کننده به قله ماناسلو هیمالیا از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، زهرا نعمتی نخستین بانوی تبریزی است که موفق شده قله ماناسلو در رشته کوه های هیمالیا را فتح کند. این بانوی ورزشکار در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز از سوی اعضای این شورا مورد تجلیل قرار گرفت.

اندیش: زهرا نعمتی بدون هیچ حامی مالی از استان ما این موفقیت را کسب کرده است

در جریان این تجلیل، سونیا اندیش نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه چنین ورزشکارانی باید مورد حمایت بیش تری قرار بگیرند، گفت: صعود خانم نعمتی به قله ماناسلو با ارتفاع هشت هزار و ۱۸۳ متر در شرایط جوی بسیار سختی اتفاق افتاده که ارزش کار این ورزشکار را بیش تر می کند.

او افزود: خانم نعمتی نخستین بانوی تبریزی و دومین بانوی ایرانی است که موفق به صعود به این قله در رشته کوه هیمالیا شده است.

اندیش اظهار کرد: این ورزشکار جزو افتخارآفرینان شهر و استان‌مان است که بدون هیچ حامی مالی از داخل استان و با یک حامی از گیلان این صعود را انجام داده است.

او ادامه داد: این صعود نشان داد که ورزشکاران بانوی ارزشمندی در تبریز داریم که باید قدرشان را بدانیم و از آنان تجلیل کنیم. خانم نعمتی جزو صعود کنندگان برتر ملی هستند و امیدواریم در صعودهای بعدی از ایشان حمایت کنیم.

«خوشحالم که به آرزویم دست یافتم»

زهرا نعمتی نیز با قدردانی از اعضای شورای شهر تبریز، گفت: آرزو داشتم به عنوان اولین بانوی تبریزی به قله ماناسلو صعود کنم که خوشحالم توانستم در مهر ۹۸ به این موفقیت دست پیدا کنم.

این بانوی ورزشکار در گفتگو با خبرنگار شهریار، اظهار کرد: قبل از من خانم کاظمی تنها بانوی ایرانی صعود کننده به این قله بود و من اولین بانوی تبریزی و دومین بانوی ایرانی صعود کننده به این قله هستم که البته تفاوت صعود من با خانم کاظمی، این است که من با مجوز شورای برون مرزی و در قالب تیم ملی موفق به این صعود شده ام.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.