سردار دهقان خبر داد

تجهیز ناوگان هوایی به جنگنده و بالگرد ملی

توسط

شهریور 23 1395

وزیر دفاع از طراحی و ساخت موتورهای سنگین توربوجت و توربوفن طی ۲ سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تجلیل از طراحان و سازندگان نخستین موتور توربوجت ملی هواپیما که به نام اوج نامگذاری شده است، گفت: طراحی و ساخت این موتور افتخار ملی و سکوی پرشی برای طراحی و ساخت موتورهای سنگین توربوجت و توربوفن هوایی است.

وی این دستاورد ارزشمند را حاصل تلاش جمعی و جهادی و همکاری صادقانه همه بخش‌های صنعت هوایی و هدف‌گذاری مشترک و اشتراک‌گذاری دانش و فناوری ذکر کرد و افزود: این برای همه ملت ایران  دارای ارزش، افتخار و خرسندی است.

وزیر دفاع با بیان اینکه موتور اوج حاصل همکاری و تعامل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، 30 شرکت دانش‌بنیان و 10 دانشگاه کشور با سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع است، گفت: گام بعدی در این زمینه، طراحی و ساخت موتورهای سنگین توربوجت و توربوفن است که انتظار داریم ظرف 2 سال آینده به نتیجه برسد.

سردار دهقان با اشاره به وجود عناصر مؤمن، مجرب و متخصص در صنایع هوایی وزارت دفاع اظهار داشت: ما از مراحل سخت طراحی و ساخت زیرسیستم‌ها و مدیریت سیستم‌های پیچیده هوایی عبور کرده و قادریم چرخه زنجیره‌ای از ایده تا محصول، تشخیص نیاز، تعیین اولویت، تمرکز برای طراحی و ساخت و نهایتاً تولید انبوه سامانه‌ها را مدیریت نماییم.

وی با تأکید بر “باید بازه زمانی از ایده تا محصول را به حداقل زمان کاهش دهیم”، تصریح کرد: آنچه در نظر است تجهیز ناوگان هوایی به بالگردها و بال‌ثابت‌ها شامل هواپیماهای جنگی، پهپادها و هواپیماهای غیرنظامی ملی و بومی است.

وزیر دفاع گفت: باید با یک تلاش جمعی و تمرکز و به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها به حرکت خود در این زمینه شتاب بخشیم و طراحی و ساخت موتور ملی اوج را یک نقطه عطف و آغاز یک جهش بزرگ در این زمینه بدانیم.

سردار دهقان افزود: ما از مهم‌ترین گلوگاه و مشکل در این عرصه یعنی موتور عبور کردیم و این نشان می‌دهد که از ظرفیت و توانمندی لازم در این زمینه برخوردار هستیم.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.