نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : دولت‌های مدعی مذاکره با ایران با تحریم آقای ظریف راه‌های مذاکره را بستند.

تحریم وزیر خارجه ایران یعنی بستن راه مذاکره /فرصت‌سوزی برای  گسترش روابط با همسایگان در هیچ شرایط جایز نیست

به گزارش آیرال خبر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم عصر امروز در دیدار با حسینی سرکنسول جدید کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان با بیان اینکه در این برهه حساس مسئولیت دیپلمات های کشورمان خیلی سنگین هست اظهار داشت: دشمنان در ظاهر به دستگاه دیپلماسی کشور پیشنهاد گفتگو می‌دهد اما در اقدامی غیرقانونی و خارج از عرف بین‌الملل وزیر خارجه ایران را تحریم میکنند که این موضوع بیانگر ضعف آنها در برابر منطق عزتمند و مقتدر کشورمان است.

امام جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر اجرای پروژه‌های مشترک با جمهوری آذربایجان و نخجوان گفت: توجه به فعالیت‌‌های دینی و فرهنگی و گسترش مناسبات اقتصادی ‌با دیگر کشور ها جزء اولویت‌‌های دستگاه دیپلماسی خارجی باشد.

وی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی خارجی نقش موثر و ارزشمندی در ترویج مبانی انقلاب اسلامی در خارج از مرزها دارد، اظهار داشت: در راستای تقویت مناسبات در تمامی حوزه‌ها، دیپلمات‌های ایرانی مستقر در کشورهای خارجی باید از هر فرصتی برای ترویج مبانی انقلاب استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: مبانی انقلاب، در روابط بین الملل برپایه مودت، دوستی و تقویت مناسبات با همه کشورها در همه زمینه‌هاست، از این رو کشورهایی هم که اشتراکات فرهنگی و مذهبی با آنها بیشتر است می‌توانند شریک تجاری و اقتصادی برای ما باشند.

آل‌هاشم با بیان اینکه در هیچ شرایطی برای گسترش روابط با همسایگان فرصت سوزی جایز نیست، عنوان کرد: برای مقابله با اهداف شوم استکبار جهانی که در صدد کاهش روابط ایران با دیگر کشورها حرکت می‌کند، می‌‌بایست با کشورهایی نظیر آذربایجان و جمهوری خود مختار نخجوان در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، دینی و گردشگری پروژه‌های مشترک تعریف و اجرا شود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر گسترش رفت و آمدهای مردم دو کشور گفت: افزایش مرادودات اقتصادی و تجارت چمدانی در مرزهای دو کشور بسیار حائز اهمیت است و نقش بسزایی در رونق اقتصادی و صمیمت های بین دو ملت دارد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.