آیرال خبر _ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ایجاد تحولات عمیق فرهنگی به ویژه در میان نسل سوم و چهارم از برکات مهم و اصلی انقلاب اسلامی است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام محمدعلی آل‌هاشم در همایش تجلیل از برگزیدگان مسابقات مرحله استانی و کشوری قرآن، عترت و نماز، افزود: تغییر و تحولات فرهنگی ایجاد شده در بین نسل های جدید و گرایش آنها به مبانی دینی و ارزش های اسلامی از برکات انقلاب اسلامی است که باید پاس داشته شود.
وی با اشاره به حاکمیت قرآن و فرهنگ قرآنی در بین جوانان ایران اسلامی، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی قرآن را از مهجوریت نجات داد و کتابی که تنها شب‌های جمعه در قبرستان‌ها خوانده می‌ شد و در کنار جهیزیه دختران قرار می گرفت، امروز در بین نسل های سوم و چهارم انقلاب حاکم شده است.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به موفقیت های بیشمار حافظان و قاریان ایرانی در مسابقات و مجامع بین المللی، آنرا افتخاری بزرگ برای کشور دانست و ادامه داد: افزایش تعداد قاریان و حافظان قرآن باعث شده هر هفته در نماز جمعه چند نفر از نونهالان حافظ قرآنی مورد تجلیل قرار بگیرند.
وی یادآوری کرد: در کنار فعالیت های آموزشی، پرداختن به امر پرورش دانش آموزان بسیار مهم است و حضور فعال دانش آموزان و دانشجویان در مراسم شب‌های قدر ماه مبارک رمضان و در ایام اعتکاف، لزوم توجه به برنامه پرورشی را بیشتر کرده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی، گفت: امروز فرهنگیان و دانش آموزان و کادر آموزشی باید در این زمان حساس انقلاب اسلامی ایران، پایبندی خود به مبانی و ارزش های اساسی انقلاب اسلامی را در عمل نشان بدهند.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: آموزش و پرورش در تبیین ارزش‌های اسلامی نقش اساسی دارد که باید هدف گیری برای آرمان‌های انقلاب اسلامی و پایبندی به استقلال همه جانبه کشور در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی را مدنظر قرار دهد.
وی با بیان اینکه فرهنگیان باید در برابر دشمن حساسیت زیادی داشته باشند، گفت: باید در برابر نقشه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی حساسیت نشان داد و باید دشمن را شناخت و نقشه او را فهمید و از تبعیت دشمن سرباز زد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.