اربعین

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز از برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، حجت الاسلام والمسلمین قدوسی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده از سوی این سازمان برای گرامیداشت مراسم اربعین حسینی گفت: فضاسازی محیطی، برگزاری نمایشگاه عکس زائرین اربعین و اقدامات گسترده با نگاه فرهنگی، از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مناسبت به شمار می‌رود.

او افزود: نمایشگاه عکس بازمانده، با ارائه آثار عکاسی ناصر یاری مستندساز تبریزی، روایتگر شور حسینی مردم ایران در سفر به کربلای معلی است که در مدت برنامه‌های اربعین مهمان مردم عاشورایی تبریز خواهد بود.

به گفته قدوسی، ناصریاری، فعال فرهنگی حوزه دفاع مقدس است که  تاکنون اثار عکاسی متعددی از آرشیو لشکر عاشورا منتشر و آنها را به نمایش گذاشته است. مستند «آن سوی بدر» که به بررسی نقش لشکر عاشورا در عملیات بدر می پردازد، از تولیدات این هنرمند به شمار می رود.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز ادامه داد: همچنین به مناسبت اربعین حسینی، فضاسازی متنوعی در محیط شهری صورت گرفته و در این قالب، نقش این روز در همبستگی میان شیعیان و محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، مورد توجه قرار می گیرد.

او همچنین تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی، نشست ادبی خط سوم که به شکل مستمر میزبان اهالی فرهنگ و هنر است، با محوریت حماسه کربلا و حضرت امام حسین (ع) برگزار می شود و شاعران با این موضوع به خوانش آثار خود می‌پردازند.

گفتنی است، «ناصر یاری» هنرمند شناخته شده تبریزی، در قالب نمایشگاه عکس بازمانده، تصاویری مرتبط با سفر کاروانی ایرانی که به قصد زیارت کربلای معلی در روز اربعین با پای پیاده به این شهر سفر کرده بودند، از زاویه های متفاوت و اثرگذار را ثبت کزده و با این تصاویر به روایت سفر کربلا پرداخته است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.