منطقه ۶

شهردار منطقه ۶ تبریز از تداوم اجرای پروژه باندهای کندرو غرب تبریز خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، سامان احمدزاده با حضور در برنامه تلویزیونی تبریزیم، با تاکید بر اهمیت و ضرورت حفظ و توسعه فضای سبز گفت: براساس دستور شهردار تبریز توسعه باغات و گسترش فضای سبز تبریز در دستور کار مناطق و سازمانهای شهرداری تبریز قرار گرفته و شهرداری منطقه ۶ در این راستا حرکت بزرگ عمرانی انجام داده است.

وی افزود: در این راستا باغ صفاری در مسیر حد فاصل نصف راه به خطیب محوطه ای بزرگ با درختان قدیمی و کاربری مسکونی بود که باتلاش شهردار محترم کلانشهر تبریز تملک و عملیات احیای فضای سبز به وسعت یک و نیم هکتار آغاز شد.

احمدزاده گفت: طراحی این باغ در قالب معماری ایرانی و سنتی، با مصالح بومی و هماهنگ با فضای شهر تبریز دارای آبنما و آلاچیق هایی با طرح قدیمی طراحی و اجرا شده است.

شهردار منطقه ۶ تبریز با یادآوری اینکه، یکی از دغدغه های شهروندان احیاء این باغ بود، اظهار داشت: پروژه باغ صفاری از اردیبهشت ماه آغاز و طراحی به شکل سنتی انجام شد، اجرای عملیات پروژه به دلیل حجم و حساسیت آن نیاز به زمان بیشتری داشت که با تلاشهای بی دریغ و فعالیت شبانه روزی اکیب های شهرداری منطقه ۶ تا آخر شهریور افتتاح خواهد شد.

احمدزاده در تشریح دیگر پروژه های عمرانی شهرداری منطقه ۶ تبریز گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و وسعت منطقه که با تحت پوشش قرار دادن ۴روستای الحاقی و نیز یک سوم وسعت تبریز بیشترین وسعت را در میان شهرداریهای مناطق دهگانه داراست تکالیف بیشتری نیز داریم.

وی همچنین افزود: از طرف دیگر با دلیل قرار داشتن ۳ مبدا ورودی راه آهن، فرودگاه و پلیس راه به عنوان دروازه اروپا اهمیت بالایی در جذب گردشگر داشته و زیباسازی منطقه ضروروت بیشتری می یابد.

شهردار منطقه ۶ همچنین با اشاره به تداوم اجرای پروژه باندهای کندرو غرب تبریز، گفت: در مسیر پلیس راه تبریز – مرند به دلیل ترانزیتی بودن جاده وجود باند کندرو برای مغازه های حاشیه جاده بسیار اهمیت دارد، بر این اساس تملک قسمت های باقی مانده را در ضلع شمالی و جنوبی در برنامه کار دادیم.

احمدزاده گفت: ورودی شهرک شهید صیاد شیرازی نیز که از سالیان گذشته تشکیل و محروم واقع شده است طبق تاکید شهردار محترم بازگشایی و تملک انجام شده و اکیپ های عملیاتی در منطقه مستقر شده اند.

وی با اشاره به طرح های تشویقی شهرداری منطقه ۶ یادآور شد: برای احیا بافت های فرسوده تخفیفات ویژه ای داریم و در بحث پرونده، امکانات و تسهیلات کمک می کنیم، برای روستاهای الحاقی هم طبق ردیف بودجه‌ای که از سوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز اختصاص یافته خدمات عمومی از جمله آسفالت ریزی، تنظیف و هدایت آبهای سطحی و… ارائه می دهیم .

احمدزاده در بیان بافت های فرهنگی منطقه خاطرنشان شد: قراملک یک منطقه تاریخی با پتانسیل بالا است و برای احیا فرهنگی این منطقه همکاری ارگانهای مختلف دولتی نیاز است، همچنین پروژه جاده ابریشم همت فرا استانی می طلبد که برای احیا این مسیر تاریخی استانداری، سازمان گردشگری و… باید دست به دست هم دهیم .

وی تاکید کرد: ما وظایف خود را با تلاش بی دریغ انجام دادیم و خدمات محله ای، آسفالت ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی در فرهنگسراها و… در قراملک به بهترین نحو انجام شده است.

وی در پایان بر اجرای سایر خدمات عمومی از جمله آسفالت ریزی و لکه گیری معابر و خدمات تنظیف و پاکسازی محلات در جهت ارتقا بهداشت و سلامت منطقه اشاره کرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.