آیرال خبر ،مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: ترویج ورزش زورخانه ای در حقیقت کمک به معرفی فرهنگ اصیل اسلامی برای نسل جوان است.

 

به گزارش آیرال خبر،حسن استوار آذر روز سه شنبه در نشست هماهنگی مسابقات زورخانه ای و پهلوانی قهرمانی آسیا در تبریز، با بیان این که ورزش های باستانی برگرفته از هویت ایرانی – اسلامی است، افزود: منش پهلوانی و ورزش زورخانه ای از خصلت های فرهنگی و اخلاقی ملت ایران است که علاوه بر محوریت سلامت، نشاط جسمی و روحی و تقویت روحیه تعاون و همگرایی، مدرسه ای از پرورش خصلت های مثبت اخلاقی است.

 

وی با اشاره به این که پهلوانان زورخانه ای همیشه آموزه های دینی را سرلوحه خود قرار می دهند، اظهار کرد: این الگوگیری نشان از اهمیت ورزش های باستانی ایرانی در آموزه های اسلامی و شیعی دارد.

 

استوارآذر گفت: بزرگترین پهلوانان ایران شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی هستند که با منش های قهرمانی و پهلوانی توانستند تمامی معادلات سیاسی جهان را به نفع انقلاب اسلامی تغییر و این نظام را پیروزمندانه به سرمنشا عبودی خود برسانند.

 

وی با تاکید بر معرفی فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی به نسل جوان، گفت: یکی از راهکارهای اصلی آن ترویج ورزش زورخانه ای در بین این نسل است.

 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با بیان این که ورزشکاران زورخانه ای با تاسی از حضرت امیرالمومنین (ع) از گود ارتفاع می گیرند و متعالی می شوند، یادآور شد: برخی از جوانان که با فرهنگ اصیل این مرز و بوم بیگانه هستند، می توانند خصلت های نیکو را در این گود آموزش ببینند.

 

وی افزود: احترام به بزرگان، حفظ ارزش ها و دستگیری از نیازمندان تنها بخشی از آثار ارزشمند ورزش زورخانه ای به شمار می رود.

 

استوارآذر با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای و پهلوانی در تبریز در شان و منزلت ایران اسلامی و آذربایجان و شهر اولین ها تبریز برگزار شود، بر هماهنگی بین دستگاه ها و نهادهای مختلف در این زمینه تاکید کرد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت: رقابت‌های سه گانه زورخانه ای، هنرهای فردی و مسابقات کشتی پهلوانی و جلسات هیات رییسه جهانی و آسیایی طی روزهای 15 تا 17 مهر ماه جاری برگزار خواهد شد.

 

محمد شروین اسبقیان افزود: در این مسابقات حضور 92 ورزشکار از افغانستان، نپال، سریلانکا، بنگلادش، پاکستان، چین تایپه، کره جنوبی، هند، تایلند، فیلیپین، عراق، مغولستان، تاجیکستان، امارات، قطر، بحرین، کامبوج، مالزی، اندونزی و ایران نهایی شده است که هفتم مهر وارد تبریز خواهند شد.

ورزشی ۱۳۹۴/۰۷/۰۸

کدخبر:110129

خبرنگار:114

انتهای پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.