آیرال خبر- استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: به نظر می‌رسد از ۵۰۰ سازمان مردم نهاد در استان، تنها تعداد کمی از آن‌ها به درستی نقش ایفا می‌کنند.

به گزارش آیرال خبر، محمد رضا پورمحمدی در نشست فعالان حقوق شهروندی استان که با حضور  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی کشور برگزار شد، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران، عالی‌ترین و بهترین شکل تمرین دموکراسی و مردم سالاری،دینی است و در صورت حذف هر یک از واژه‌های اسلام یا جمهوری، دیگری ابتر می‌ماند.
وی با با بیان این که مردم ما در تمامی انتخابات‌ها، مشارکت حداکثری داشته‌اند، افزود: این حضور مردم به این معنی است که نظام جمهوری اسلامی ایران همواره به مردم تکیه داشته ‌است، خوشبختانه تدوین منشور حقوق شهروندی از سال ۹۵ در محقق شد و امیدواریم بهتر و قوی‌تر شود.
وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه مشارکت نه به مفهوم سیاسی آن، بلکه در بعد واقعی و در تمامی ابعاد مدیریتی هنوز آن طور که باید محقق نشده است.
پورمحمدی اظهار کرد: امروزه سایر کشورها علاوه بر تشکیل سمن‌ها به سمت تشکیل سازمان‌های جامعه محور (CBO) می‌روند، تشکیل این سازمان‌ها راهی برای بیان مشکلات و دغدغه‌ها بوده و با این روش، شاهد برخی تجمعات غیرقانونی نخواهیم بود.
وی با بیان این که میزان آشنایی با حقوق شهروندی، بهترین نمود مدنیت در جوامع پیشرفته است،
اضافه کرد: امروزه، مدل حکم‌فرمایی خوب، مدل توصیه شده جهانی برای اداره جوامع است که اصول آن از قانون‌گرایی و شفافیت شروع می‌شود، اگر اصولی مثل مسئولیت‌پذیری، اجماع محوری، مشارکت و پاسخگویی تحقق پیدا کند، جامعه توانسته است به سوی احراز حقوق شهروندی حرکت کند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.