آیرال خبر، شهردار تبریز تقارن نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و ژاپن با رویداد ارزشمند «تبریز 2018» را فرصت مهم در اجرای زمینه‌های جدید همکاری بین دو کشور خواند.

به گزارش شهریار، دکتر صادق نجفی در مراسم گشایش «ماه فرهنگی ژاپن در ایران» در تبریز با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: ایران و ژاپن هر دو از تمدن‌های کهن آسیا هستند که امروز در آستانه نودهمین سالگرد برقراری ارتباطات دیپلماتیک قرار گرفته‌اند.

شهردار تبریز گفت: قرار گرفتن پرچم‌های دو کشور ایران و ژاپن در کنار یکدیگر، نماد ارتباطات دو پیشینه کهن از غرب و شرق قاره آسیا است.

وی یادآور شد: تقارن نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور با رویداد ارزشمند «تبریز 2018» را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با بهره‌گیری از راهبردهای کارساز گردشگری، بتوانیم نقش خود را در تحکیم ارتباطات دو کشور ایفا کنیم.

نماینده شهرداران کشورمان «فرهنگ سخت‌کوشی و تلاش» را ویژگی مشترک ایران و آذربایجان خواند و افزود: تبریز در طول تاریخ همواره در بیشتر حوزه‌های تمدن و پیشرفت، صاحبنام بوده و این موضوع را به خوبی توانسته در ارتباطات دو سویه بین‌المللی تداوم ببخشد.

دکتر نجفی با اشاره به دیدار خود با سفیر ژاپن اظهار داشت: در دیداری که با جناب آقای کوبایاشی داشتیم مقرر شد همکاری‌های تبریز با مدیریت شهری ژاپن در موضوعاتی از قبیل مدیریت بحران، همکاری‌های فرهنگی، توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری و اجرای تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی، با تعیین تیم‌های کارشناسی، پیگیری شود.

وی برگزاری «ماه فرهنگی ژاپن در ایران» را ابتکاری ارزشمند خواند و گفت: این آئین که با پیگیری‌های سازمان میراث فرهنگی حاصل شده، می‌تواند مبدا مهمی در ارتباطات و مراودات فرهنگی و اجتماعی دو طرف باشد.

شهردار تبریز با اشاره به سایر زمینه‌های دیپلماسی «تبریز 2018» خاطرنشان کرد: در دیداری که طی روزهای اخیر، با برخی مسئولان وزارت امور خارجه داشته‌ایم، مقرر شده تبریز از شهرهای میزبان هیئت‌های خارجی در کشورمان لحاظ شود.

دکتر نجفی همچنین به هماهنگی‌ها با مسئولان هواپیمایی و گذرنامه اشاره کرد و گفت: صدور ویزای دیجیتالی، از جمله تمهیداتی است که نقش موثر در افزایش سرعت و سهولت سازو کارهای گردشگری تبریز خواهد داشت./شهریارنیوز

کدخبر110910

خبرنگار125

انتهای پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.