علیخانی.jpg

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: تاکنون در شهرداری ها به دنبال پیشگیری از وقوع مشکلات حقوقی نبودیم.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، مرتضی علیخانی در جلسه هم اندیشی شهرداران استان با مدیرکل شعب تخصصی دیوان عدالت اداری و مدیرکل حقوقی سازمان شهرداری ها با بیان اینکه تاکنون برای پیشگیری از وقوع مشکلات حقوقی برای شهرداری ها برنامه ای نداشتیم گفت: اگر بتوانیم در این جلسات در خصوص یک مشکل راهکار مناسب پیدا کنیم می توانیم بگوییم به اهداف تعیین شده رسیدیم و این موضوع به نفع شهرداری ها است.

او اصلی ترین مشکل شهرداری ها را ابطال مصوبات شورای شهر به ویژه مواردی از تعرفه عوارض محلی در دیوان عدالت اداری دانست و گفت: بر اساس قوانین مصوب در سال های ۵۶ تا ۵۹ در سال ۹۳، هشت مصوبه شورای شهر تبریز که مسائل مهمی مانند کسری فضای باز بود ابطال شد اما با تلاش شهرداری تبریز در سال ۹۸ همین موضوعات دوباره در دیوان تصویب شد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به قوانین کمیسیون های ماده ۱۰۰ اظهار داشت: در موضوع حکم تخریب صادر شده، شهرداری ها در برخی موارد با مشکل اجرای حکم مواجه هستند که ضروری است در این خصوص نگاه ویژه شود.

علیخانی با تاکید بر مشکل ایجاد شده برای شهرداری ها در حوزه امور قراردادها گفت: در صورتی که یک قرارداد تیپ به شهرداری ها ابلاغ شود مشکلات ایجاد شده برای شهرداری ها به شدت کاهش خواهد یافت.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.