بازدید شهردار و اعضای شورا از کارگاه ساخت سردیس مفاخر ادبی آئینی تبریز و  شعرای مکتب اهل بیت

شهردار تبریز از تلاش شهرداری برای معرفی شاعران و مفاخر ادبیات آیینی تبریز خبر داد و گفت: جایگاه شاعران و مداحان اهل بیت، بیشترین نقش را در برگزاری پرشور مراسم ایام محرم دارد، شهرداری تبریز پرداخت ویژه به معرفی این بزرگواران و ارج نهادن به آثار آنان را در برنامه های خود قرار داده است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر در بازدید از کارگاه ساخت سردیس مفاخر ادبی آئینی و شعرای مکتب اهل بیت که در محوطه شهرداری مرکز برگزار می شود گفت: شاهد خلق آثار بسیار ارزشمندی از هنرمندان مجسمه ساز در این محل هستیم که جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: تاریخ پربار تبریز مملو از افراد تاثیرگذار، هنرمند و شاعر بوده و انسان های بزرگی در این شهر زیسته اند و آثار بزرگی خلق کرده اند که برای همین منظور معرفی این گنجینه ها به مردم و به خصوص نسل جوان و نوجوان ضروری است.

شهردار تبریز با بیان اینکه باید افتخار کرد که این چنین شاعران بزرگی در تبریز زندگی کرده اند گفت:‌ متاسفانه بسیاری از مردم با این بزرگان آشنا نیستند و تلاش می کنیم با انتخاب محلی مناسب برای نصب این سردیس ها به صورت یکجا زمینه معرفی این افتخارات تبریز و آثار آنها را فراهم کنیم.

گفتنی است به مناسبت ماه محرم و همزمان با فرارسیدن ایام عزاداری اباعبدالله الحسین، کارگاه آموزشی ساخت سردیس مفاخر و شعرای ادبیات آیینی تبریز برگزار شد و  ۱۴ تن از هنرمندان مجسمه ساز، سردیس ۱۴ نفر از شعرا و مفاخر ادبیات آیینی تبریز را ساختند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.