شهردار تبریز

شهرداری تبریز تلاش می کند مسیرهای تاریخی شهر که برای گردشگری تعریف شده است را تبدیل به پیاده راه کند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر شهردار تبریز در نهمین جلسه پویش ملی حمل و نقل پاک شهرداری ها که با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در وزارت کشور برگزار شد، با بیان مطلب فوق، گفت: برای توسعه حمل و نقل پاک و خطوط پیاده راه و دوچرخه سواری، همه دستگاه ها باید با یکدیگر هماهنگی و همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: ما در مرکز شهر تبریز، تلاش داریم تا مسیرهای تاریخی شهر را که برای گردشگری تعریف شده است، به پیاده راه تبدیل کنیم که در این راستا نیازمند همراهی دیگر دستگاه ها هستیم اما در بعضی موارد این همراهی دستگاه ها با شهرداری تبریز وجود ندارد.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه یکی از مرکزی ترین خیابان های این شهر تبدیل به یک پیاده راه شده است، اظهار کرد: برای توسعه خطوط پیاده راه و دوچرخه سواری و در نتیجه داشتن شهری با حمل و نقل پاک، باید هزینه پرداخت کنیم و البته این هزینه باید شامل دیگر دستگاه ها نیز باشد.

وی در عین حال با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه حمل و نقل پاک شهری، گفت: در کنار ایجاد محدودیت برای استفاده از خودروهای شخصی و فرهنگ سازی و تغییر رفتار مردم، لازم است روی بحث های زیرساختی نیز کار شود. بر این اساس پیشنهاد می کنم که یک مطالعه جامع در راستای فرهنگ سازی دوچرخه سواری و ایجاد محدودیت ها و تعریف مشوق ها داشته باشیم.

ایرج شهین باهر در ادامه به بررسی راهکارهایی برای تشویق مردم به تردد با دوچرخه در مرکز شهر پرداخت و این موضوع مهم را اولویت نخست در توسعه حمل و نقل پاک دانست.

وی در این خصوص ادامه داد: بر اساس این مطالعه جامع، تکلیف دستگاه ها باید تعیین شده و جهت مطالعه و اجرا به شهر ها ابلاغ شود. ما باید مطالعه و بررسی کنیم که چه کارهایی باید برای استفاده از مسیرهای دوچرخه و پیاده راه انجام دهیم. برای مثال سه، چهار سال قبل در داخل شهر تبریز مسیر ویژه دوچرخه ساخته شد که جدول، نرده و دیگر عناصر آن از بین رفت اما کسی از آن مسیر استفاده نکرد.

شهردار تبریز در این جلسه به موضوع مهم توجه به دیتایل های ساخت خیابان ها تاکید کرد و گفت: ما باید در بحث های عمرانی نیز به این موضوع ورود کنیم. در طرح تفصیلی نیز این مورد را مدنظر داشته باشیم و در دیتایل های اجرایی خیابان ها، باید مسیر دوچرخه داشته باشیم.

وی افزود: در این خصوص ابلاغ کردیم هر خیابانی که در تبریز احداث می شود، باید مسیر دوچرخه نیز در کنار آن ایجاد شود. در دو، سه ماه اخیر، در خیابان های تازه احداث شده تبریز، مسیر دوچرخه نیز ایجاد شده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.