شهین باهر

شهردار تبریز گفت: تمام دستگاه ها در پیشگیری از آتش سوزی در شهر وظایف مشخصی به عهده دارند که موظف به اجرای آنها هستند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر در جلسه صبح امروز شورای شهر تبریز با بیان اینکه در جلوگیری از آتش سوزی در شهر موضوع پیشگیری از جایگاه مهمی برخوردار است، گفت: تمام اقدامات لازم اعم از صدور اخطار به پاساژها و مجتمع های مسکونی انجام شده است.

او با تاکید بر اهمیت آموزش نیز اظهار داشت: در بسیاری از مدارس سطح شهر کارشناسان آتش نشانی حضور یافته و به دانش آموزان آموزش های لازم را ارائه کرده اند.

شهردار تبریز آموزش اطفاء حریق به رانندگان تاکسی و رانندگان وانت بار قبل از دریافت پروانه را از دیگر اقدامات سازمان آتش نشانی برای جلوگیری از گسترش آتش سوزی در شهر خواند و افزود: تمام اقداماتی که باید برای جلوگیری از آتش سوزی و گسترش آن در شهر اجرا می شد، صورت گرفته است.

او با بیان اینکه موضوع جلوگیری از آتش سوزی در بازار تبریز یک موضوع ویژه است، گفت: برای جلوگیری از حادثه در سطح بازار از آتش نشان سیار استفاده می کنیم، از طرف دیگر شیرهای برداشت در مناطق مختلف بازار نصب شده تا در مواقع بحران بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهمیت همکاری و همراهی شهروندان در پیشگیری از آتش سوزی، گفت: بیش از ۹۰ درصد آتش سوزی ها با همکاری و دقت شهروندان قابل پیشگیری است.

او ادامه داد: در مبحث ۱۳ بسیاری از موارد مربوط به ایمنی مطرح شده که شهروندان باید در ساخت و سازها آنها را رعایت کنند.

ایرج شهین باهر با اشاره به محدودیت های قانونی شهرداری برای ورود به حوزه های مختلف گفت: قانون و بودجه شهرداری به ما امکان ورود به ایمن سازی منازل و اماکن تجاری شهروندان را نمی دهند.

شهردار تبریز با بیان اینکه بر اساس قانون هیئت مدیره ها موظف به نصب امکانات ایمنی در مجموعه تحت مدیریت خود هستند خاطرنشان کرد: در صورتی که به مجموعه ای خسارتی وارد شود هیئت مدیره ها قطعا می توانند محل رجوع باشند.

او در بخش دیگری از سخنانش به وظایف دستگاه های دیگر اشاره کرد و افزود: دستگاه ها باید در حوزه های فعالیت خود نسبت به رفع خطر اقدام کنند.

ایرج شهین باهر اظهار داشت: سیم کشی برق بسیاری از مناطق بازار فرسوده است و با وجود نامه نگاری های متعدد اداره برق نسبت به رفع خطر اقدام نمی کند.

او تاکید کرد: همه دستگاه ها باید برای جلوگیری از آتش سوزی در شهر اهتمام ویژه داشته باشند.

او تصریح کرد: نیازمند همکاری دادگستری برای اینکه دستگاه ها به وظایف خود عمل کنند، هستیم.

ایرج شهین باهر با بیان اینکه در طول دو سال گذشته سه ایستگاه آتش نشانی در شهر تاسیس شده است، گفت: در طول تاریخ ما در شهر ۱۸ ایستگاه آتش نشانی داشتیم ولی در دو سال گذشته سه ایستگاه ساختیم ولی باز هم با استاندارد ۳۵ ایستگاه فاصله داریم.

شهردار تبریز گفت: دانشگاه آتش نشانی شهرداری تبریز تنها دانشگاه در کشور است که موضوع آتش نشانی را به صورت علمی آموزش می دهد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.