امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر اینکه نباید فریب دشمنان را بخورید گفت: مقام معظم رهبری نیز فرمودند که تنها راه کشورمان استقامت و مقاومت در برابر دشمنان و در مسائل اقتصادی نیز اجرای اقتصاد مقاومتی است.

به گزارشآیرال خبر، حجت الاسلام و المسلمین مهدی عالی در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با اشاره به اینکه در اندیشه سیاسی و اجتماعی تلقی و نظر ملت ایران نسبت به جایگاه رهبری انقلاب اسلامی، جانشینی عام در زعامت سیاسی امت است، اظهار داشت: نگاه ما به جایگاه ایشان در موضوعات مختلف نگاهی معنوی است. برای نمونه ایشان به کرّات در ابتدای مذاکرات هسته‌‌ای فرمودند من خوشبین نیستم و به اینها اعتماد ندارم اما برخی آقایان گوش نکردند.

وی افزود: بعدها ایشان نکات تکمیلی و خط قرمزی در مذاکرات اعلام نمودند و اخیرا در دیدار رمضانی نیز مجددا تاکید کردند اینها به سخنان من گوش ندادند و از خطوط قرمز نیز عبور کردند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه دولتمردان کنونی آمریکا با سفرهای متوالی به کشورهای مختلف، در آخرین حربه، مذاکره بدون پیش شرط با ایران را مطرح کرده‌اند، گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که راهبرد اینها فشار است و نباید مانند برجام گول بخورید. باید بدانیم هرجا حرکت الهی داشتیم پیروز شده‌ایم و هر جا غیرالهی عمل کردیم شکست خورده‌ایم.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنیم مبادا فریب اینها را بخورید و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که تنها راه کشورمان استقامت و مقاومت در برابر دشمنان و در مسائل اقتصادی نیز اجرای اقتصاد مقاومتی است.

عالی با تاکید بر اینکه مسئولین و کارگزاران باید از زندگی اشرافی و تجملاتی دوری کنند، خاطرنشان کرد: یکی از معانی عینی اقتصاد مقاومتی، توزیع عادلانه ثروت و اتکا به بومی سازی مسائل اقتصادی است اما متاسفانه شاهد افزایش حقوق افرادی در بودجه مصوب مجلس هستیم که بیشترین حقوق را دریافت می‌کنند.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به ۱۴ خردادماه، سالروز رحلت امام خمینی(ره)، گفت: امام راحل (ره) بر تمام آزادی‌خواهان جهان حق معنوی دارد، چراکه ایشان با احیای مجدد گفتمان استکبارستیزی و ظلم ستیزی در دنیا دم مسیحایی به کالبد مستضعفین جهان دمید و  پس از رحلت ایشان، ما تداوم این راه را در انقلاب اسلامی می‌بینیم.

وی افزود: ایشان اسلام را مجددا پس از رنسانس و سربرآوردن ایدئولوژی‌های دنیایی احیا کرد و کسی در دنیا گمان نمی‌برد که انقلابی اسلامی به رهبری یک زعیم شیعه مسلمان به پیروزی رسد اما ایشان با مطرح ساختن شیعیان در دنیا، تشیع را در دنیا گسترش دادند.

عالی با تاکید بر اینکه امام راحل(ره) مردِ توحید و عالمی خدامحور و اسلام‌محور بودند، یادآور شد: ایشان برای خدا و در راه اسلام با کسی تعارف نداشتند و دیدگاه توحیدی، توکل بر خدای ایشان و شجاعت ایشان بود که فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و با دارا بودن ویژگی‌های توحیدی و استکبارستیزی پوزه غرب و شرق را به خاک مالید و سیلی محکمی به کدخدای دنیا زد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) قدرت کوخ نشینان و مستضعفین را به رخ دنیا کشید، افزود: ایشان، امام کوخ نشینان و مستضعفین بود و افراد زیادی پس از رحلت ایشان تلاش کردند مکتب امام راحل(ره) را دچار تحریف نمایند، اما نتوانسته و نمی‌توانند، چراکه ایشان زنده بوده و امام خمینی(ره) همان امام خامنه‌ای هستند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.