آیرال خبر- استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر استفاده حداکثری از معادن در راستای توسعه منطقه و استان گفت: توافقی در هفت ماده‌ برای انتقال تدریجی گردش مالی مس سونگون و شرکت‌های اقماری آن صورت گرفته است.

توافق هفت ماده‌‌ای برای انتقال گردش مالی مس سونگون به آذربایجان شرقی

به گزارش آیرال خبر، محمدرضا پورمحمدی در مراسم افتتاح پروژهای صنعتی ورزقان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد اظهار داشت: پیگیری سه موضوع مس ورزقان، نفلین سینیت و قطب سوم خودروسازی استان از جمله تاکیدات وزیر صمت به بنده بود که در این مورد اختیارات لازم را به بنده تفویض کرده‌اند.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌های بالقوه خدادادی استان آن گونه که باید به جایگاه واقعی خود دست نیافته است و این باعث تاسف است که شهرستانی چون ورزقان با وجود معاون غنی همچنان محروم باشد.

محمدرضا پورمحمدی  با تاکید بر استفاده حداکثری از معادن در راستای توسعه منطقه و استان اظهار داشت: توافقی در هفت ماده‌ برای انتقال تدریجی گردش مالی مس سونگون و شرکت‌های اقماری آن صورت گرفته است و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی معادن را برای ایفای نقش بیشتر در توسعه مناطق مجاب خواهیم کرد.
کلنگ‌زنی فاز ۳ تولید کنسانتره و پروژه ذوب مس سونگون در آینده نزدیک

نماینده مردم ورزقان و خاروانا نیز در این مراسم گفت: شهرستان ورزقان با وجود ثروت‌های خدادادی، متاسفانه جز مناطق محروم کشور محسوب می‌شود و اقدامات کم سابقه انجام شده در زمینه عمران روستایی برای خارج کردن این شهرستان از لیست مناطق محروم کشور کافی نبوه است.

وی با انتقاد از نبود زیرساخت‌ها در ورزقان، عدم وجود یک سالن همایش را در این شهرستان مایه تاسف خواند و از استاندار و مدیرعامل مس ایران خواستار رفع این مشکل شد و اظهار کرد: شهرستان ورزقان از نظر زیرساخت‌های ارتباطی و عمران روستایی ۵۰ درصد از میانگین استانی پایین است که نشان از محرومیت منطقه دارد.

علیزاده از کلنگ‌زنی فاز سه تولید کنسانتره و پروژه ذوب مس سونگون در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با حمایت‌های مسئولان استانی و همکاری مسئولان شرکت مس پروژه‌های بزرگ فاز ۳ تغلیظ و ذوب مس با حضور جمع کثیر مردم منطقه و وزیر صمت کلنگ‌زنی خواهد شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.