سلیمانی

آیرال خبر- معاون مالی و اقتصادی شهردار تبریز بر ضرورت توجه جدی به توسعه منابع پایدار مالی که زمینه ساز توسعه پایدار شهری است، تاکید کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، جلسه هم اندیشی با محوریت تبیین و تعیین اهداف شهرداری تبریز در زمینه های مالی و اقتصادی، بررسی و تعیین خط مشی و سیاست های اجرایی در چارچوب سیاست ها و اهداف کلی و بررسی مسائل و مشکلات مالی مناطق با حضور معاون مالی و اقتصادی شهردار، مدیر کل امور مالی و معاونین و مدیران مناطق، در شهرداری مرکز برگزار شد.

در ابتدای جلسه، مظفر سلیمانی، ضمن تشکر از معاونین و مدیران مالی شهرداری به جهت پرداخت به موقع حقوق و عیدی کارکنان در ماه های پایانی سال و پرداخت کسورات بیمه، اظهار کرد: فعالیت در حوزه مالی کاری دقیق و حساس است و قرار گرفتن ما در این جایگاه و منصب، وظیفه ما را سنگین تر می کند؛ از این رو در ارائه خدمات به شهروندان فهیم تبریزی و پرسنل خدوم شهرداری، باید به گونه ای عمل کرد که از چهارچوب قانون خارج نشده و حقی از افراد ضایع نشود.
 
وی تدوین استراتژی های حوزه معاونت  اداری و مالی با محور قراردادن اصل بهره وری، توجه خاص به انضباط کاری و اداری و تدوین برنامه هایی برای «مدیریت کارآمد مالی» درشهرداری با محوریت دو اصل «تسهیل و تسریع در انجام هزینه های ضروری» و «جلوگیری از انجام هزینه های غیر ضروری»، را از جمله عوامل ارتقاء و پیشرفت درآمدهای پایدار و حرکت به سمت اقتصادی پویا عنوان کرد.

سلیمانی توجه به موضوع سرمایه گذاری و جلب مشارکت بخش خصوصی در توسعه شهری را یکی از برنامه های راهبردی سال ۱۳۹۸ شهرداری عنوان کرد و تعیین تکلیف سریع پروژه های نیمه تمام سرمایه گذاری را متذکر شد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار تصریح کرد: با توجه به اینکه حجم گسترده ای از گردش های مالی در شهرداری ها وجود دارند، در روزهای آخر سال تلاش شهرداری تبریز بر این اصل استوار بوده تا در مسیری گام بردارد که انضباط مالی در تمام مناطق و سازمان ها و مجموعه های مربوطه حاکم و شفافیت مالی در مفهوم صداقت، راستی آزمایی و قابلیت درک آسان عملکردها و فرآیندهای مالی کاملا شفاف و قابل احصاء باشد.

در ادامه اکبر خردمند، مدیر کل مالی شهرداری تبریز نیز در این جلسه ضمن تشکر از تلاش و اهتمام و جدیت معاونین و مدیران حوزه مالی در راستای پرداخت به موقع حقوق کارکنان، مدارا کردن با شهروندان را از بدیهی ترین وظایف مسئولان مالی عنوان کرد و افزود: رفتار مناسب مسئولان و کارشناسان حوزه مالی با مراجعه کنندگان و شهروندان متضمن حفظ ارتباط آنان با این دستگاه و به تبع آن رشد و توسعه روز افزون شهر و افزایش خدمات شهرداری تبریز خواهد بود.

وی تاکید کرد: با بررسی عملکرد مالی کلیه واحدهای تابعه شهرداری و دقت و جدیت در حسن گردش امور مالی و حسابداری آن ها، شاهد ارتقاء و پیشرفت هرچه بهتر در حوزه جذب و وصول درآمدهای پایدار شهرداری تبریز خواهیم بود و با اقتصادی پویا و پایدار، ایفای نقش خواهیم کرد.

در پایان این نشست، معاونین مالی و اقتصادی مناطق ده گانه ضمن بیان مشکلات مربوط به حوزه های مالی مناطق خود، دیدگاه ها و نکته نظرات پیشنهادی خود را ارائه کرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.