استاندار آذربایجان شرقی گفت: ورزش یک دیپلماسی سازنده است که می‌خواهد ملت‌ها با صلح، صفا و آشتی کنار همدیگر زندگی کنند.

به گزارش آیرال خبر، مراسم اختتامیه سی و چهارمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان عصر امروز (یکشنبه) در مقابل مجتمع لاله پارک تبریز برگزار شد.

جمشید تقی زاده، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان در این مراسم اظهار داشت: به نمایندگی از وزیر محترم ورزش و جوانان از همه عزیزانی که در این دوره تور زحمت کشیدند به ویژه، صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی که تلاش ویژه‌ای در پوشش زنده تور سی و چهارم داشتند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: برگزاری این تور حاصل یک کار تیمی بسیار سخت است که من افتخار داشتم به عنوان مدیرکل تربیت‌بدنی استان در ۸ دوره داشتم. جا دارد یاد خاطره مرحوم گهرخانی، مؤسس این تور را نیز گرامی بداریم.

 معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان بهانه‌ای است تا ضمن تبادل افکار، بتوانیم توانایی‌ها و زیبایی‌های جمهوری اسلامی ایران به ویژه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل را به نمایش بگذاریم. در این تورنمنت همه ورزشکاران با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم ایران و آذربایجان به خصوص در طول مسیرها آشنا شدند.

تقی زاده ادامه داد: فکر می‌کنم امروز یکی از بزرگ‌ترین پیام‌های برگزاری این تور در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل می‌تواند نشان دادن امنیتی باشد که در هیچ یک از کشورهای همسایه وجود ندارد. امروز می‌توان گفت که در این موقعیت حساس، امنیت کامل کشور با این تور به صحنه ظهور درآمده و تیم‌هایی که در سی و چهارمین دوره بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان شرکت کردند، این موضوع را مشاهده کردند. ایران با همان اقتداری که در ۴۰ سال گذشته داشته و راهش را ادامه می‌دهد و با امنیت و اقتدار کامل خواهد بود.

وی در پایان گفت: امیدوارم به دنبال حامیان قدرتمندی باشیم که نگذاریم بچه‌های تبریز و آذربایجان در تیم دیگر استان‌ها حضور پیدا کنند چرا که آذربایجان مهد اولین‌ها بوده و امیدوارم تبریز شاهد تیم‌ها و ورزشکاران خوب با حمایت حامیان قدرتمند باشد.

ورزش یک دیپلماسی سازنده است

در ادامه این مراسم، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: از همه کسانی که در برگزاری این تورنمنت مهم تلاش کردند، تشکر می‌کنم. همه می‌دانیم که فلسفه اصلی ورزش برای تندرستی، سلامتی و شادابی جامعه است اما برگزاری مسابقات بین‌المللی پیام دیگری هم دارد.

وی افزود: این پیام، برقراری دوستی و آشتی بین ملت‌ها و کشورهای مختلف است. خدمت عزیزانی که در روزهای اخیر مهمان ما بودند، عرض می‌کنم که کشور ما کشوری با ۵ هزار سال تمدن بوده و پرچم‌دار صلح، دوستی و آشتی در جهان است. در واقع ما پرچم‌دار تعامل و گفت‌وگوی فرهنگی بین ملت‌ها هستیم.

 استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت ورزش در جوامع مختلف گفت: ورزش یک دیپلماسی سازنده است که می‌خواهد ملت‌ها با صلح، صفا و آشتی کنار همدیگر زندگی کنند. ما در ماه‌های گذشته تلاش کرده‌ایم تا تبریز را به مرکز دیپلماسی تبدیل کنیم. برخی فکر می‌کنند دیپلماسی فقط مراودات سیاسی است.

وی در پایان گفت: پیش از این مسابقات فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا را برگزار کردیم و شاید در ماه‌های اخیر بیش از ۱۰ کنفرانس بین‌المللی را در تبریز برگزار کردیم. خیلی از مسابقات و نمایش گاه‌ها در این رابطه مفید هستند. ما در عین حال که می‌خواهیم خودمان را معرفی کنیم، می‌خواهیم دیگران را نیز بشناسیم تا تعامل فرهنگی را افزایش دهیم تا ملت‌ها بیش از این در صلح و صفا زندگی کنند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.