کراپ

موکب‌ جنت الحسین (ع) شهرداری تبریز در ایلام مستقر و توزیع محموله کمکی شهرداری تبریز بین هموطنان سیل زده این استان آغاز شد. طبق دستور شهردار تبریز، محموله‌ای به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان برای کمک به سیل‌زدگان ایلام پریروز عازم این استان شد.

به گزارش آیثرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر، شهردار تبریز ۲۴ فروردین ماه با حضور در روستاهای سیل‌زده استان ایلام از ارسال اولین محموله کمک‌های شهرداری تبریز به سیل‌زدگان این استان خبر داده بود.

این محموله شامل مواد غذایی از جمله برنج، گوشت قرمز، گوشت مرغ، روغن نباتی، چای خشک، قند و … است.

همزمان با ارسال این محموله، فعالیت موکب جنت موکب‌الحسین (ع) شهرداری تبریز نیز با دستور شهردار تبریز در مناطق سیل‌زده استان ایلام آغاز شد.

این اقدام شهرداری تبریز در پاسخ به فراخوان سردار قاسم سلیمانی مبنی بر حضور موکب های مسیر پیاده روی عظیم اربعین در مناطق سیل زده جنوب کشور صورت می‌گیرد.

با توجه به انتخاب استان آذربایجان شرقی به عنوان استان معین ایلام، شهردار تبریز چند روز پیش با همراهی استاندار آذربایجان شرقی و فرمانده سپاه عاشورا برای اطلاع از آخرین وضعیت ساکنان مناطق سیل زده، در استان های ایلام و لرستان حضور یافته بود.

شهرداری تبریز تا به امروز علاوه بر کمک های غذایی، چهار گروه عملیاتی برای کمک به هم‌وطنان سیل‌زده در نقاط مختلف کشور از جمله آق‌قلا، ایلام و پل‌دختر اعزام کرده است و طبق دستور شهردار تبریز، گروه دیگری نیز برای انجام امور خدماتی و پاکسازی، به‌ زودی راهی پل‌دختر می‌شود.

برخی از استان‌های کشور از جمله گلستان، ایلام، لرستان و… از ابتدای سال جاری بر اثر بارش شدید باران، دچار بروز سیلاب‌های کم‌سابقه‌ای شدند که خسارات زیادی در پی داشته است. امدادرسانی به سیل‌زدگان همچنان ادامه دارد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.