حمیدی

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز با بیان اینکه توسعه آموزش‌های شهروندی موجب کاهش هزینه های مدیریت شهری می شود، عنوان کرد: آموزشهای شهروندی در واقع هزینه کرد نیست، بلکه نوعی سرمایه گذاری به منظور ارتقاء زندگی شهرنشینی و بهبود کیفیت محیط شهری است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، حجت الاسلام احمد حمیدی در همایش یک روزه توانمند سازی مربیان شهرداری تبریز که با موضوع آموزشهای شهروندی با حضور مربیان مراکز فرهنگی شهرداری در فرهنگسرای الغدیر  برگزار شد، اظهار داشت: مراکز فرهنگی شهرداری تبریز سهم زیادی در غنی سازی اوقات فراغت، ارتقاء فرهنگ شهروندی و افزایش سطح دانش جامعه دارند.

حجت الاسلام حمیدی بر نقش تاثیر گذار عملکرد مربیان مراکز فرهنگی شهرداری در ارتقاء فرهنگ شهروندی تاکید کرده و افزود: ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی مهم ترین اولویت مدیریت شهری است و تمام فعالیت های این  معاونت حول محور این مهم اجرا می شود.

 حجت الاسلام احمد حمیدی هدف از برگزاری این برنامه ها  را توانمندسازی مربیان در جهت ارایه آموزش شهروندی عنوان کرد.

وی مصادیق و محورهای آموزش های شهروندی را در زمینه هایی مانند مسئولیت پذیری اجتماعی، احترام به حقوق متقابل، التزام عملی به قانون روحیه قانون مداری، توانایی تصمیم گیری منطقی و عادلانه، توانایی درک متقابل و درک اصول و اعتقادات مذهبی جامعه، توانایی نقد و ارزیابی و به دست آوردن اطلاعات خروجی، دارا بودن روحیه وطن دوستی، داشتن روحیه انتقاد پذیری و … عنوان کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز افزود: کارکرد و نقش معلمین و مربیان فرهنگسراها دارای ارزش معنوی بالای است و همه ارکان جامعه مدیون نقش آفرینی و از خود گذشتگی این سفیران علم و دانش است.

در پایان این مراسم حجت الاسلام حمیدی به سوالات مربیان در قبال آموزش های شهروندی پاسخ گفته و بیان کرد: مجموعه شهرداری تبریز آماده دریافت پیشنهادهای مربیان برای ارایه هر چه بهتر آموزش های شهروندی به شهروندان است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.