شهردار کلانشهر تبریز، اظهار داشت: توسعه شهر زمانی محقق خواهد شد که امور فرهنگی به اولویت مدیریت شهری تبدیل شده و زیرساخت‌ها با برنامه‌ها و تدابیر فرهنگی توسعه یابد.

به گزارش آیرال خبر و به نقل از شهریارنیوز، ایرج شهین باهر با حضور در مجموعه تئاتر شهر تبریز، حضور مسوولان شهری و متولیان‌ فرهنگی را عامل تبلیغ هنرهای نمایشی دانست و گفت: در برخی حوزه‌ها قدمهای مثبتی برداشته شده، کارهایی انجام شده اما هنوز هم با سطح ایده‌آل و شایسته نام تبریز اولینها فاصله داریم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری در تمام حوزه‌ها بخصوص فرهنگ و هنر مسوولیت دارد، افزود: هنرمندان نیز باید آستین بالا بزنند، همکاری کنند تا بتوانیم با کمک شورای شهر برای تامین زیرساختهای مناسب تئاتر تبریز و توسعه این هنر کهن اقدامات مناسب و ماندگاری انجام دهیم.
شهین باهر تاکید کرد: توسعه شهر زمانی محقق خواهد شد که امور فرهنگی به اولویت مدیریت شهری تبدیل شده و زیرساخت‌ها با برنامه‌های و تدابیر فرهنگی توسعه یابد.
شهردار کلانشهر تبریز، با تاکید بر تاثیر و جایگاه تئاتر در توسعه تمام عرصه‌های زندگی مدرن شهری از جمله مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… گفت: هنر نمایش از مضامین کاربردی است و بر این اساس تلاش می‌کنیم با حضور در کنار هنرمندان قوت قلب اهالی تئاتر باشیم.
وی با اشاره به اهمیت حمایت از استارت آپ‌ها، گفت: شهر تبریز ۱۰۰ سال قبل در عرصه‌های مختلف اولین بوده و این جایگاه باید تداوم یابد.
شهین باهر گفت: شهرداری در زمینه‌های مختلف زندگی شهری وظایفی برعهده دارد و براین اساس هرجا نیاز بوده ورود کرده‌ایم، هرگاه ارگان و دستگاهی نیاز داشته کمک کرده ایم و قطعا با حمایت شورای شهر در زمینه توسعه هنر تئاتر نیز تلاشهای لازم را انجام خواهیم داد.
وی با یاداوری اینکه بالغ بر ۳۵ میلیارد برای مقبره الشعرا هزینه کرده‌ایم و ۳۰ میلیارد هم هزینه خواهد شد، گفت: آثار استاد احد حسینی را که در آستانه تخریب بود با انتقال از موزه معاصر آذربایجان و استقرار در گالری دائمی مقبره الشعرا حفظ و احیا کردیم.
ایرج شهین باهر خاطرنشان کرد: هنرمندان این خطه بدون چشم‌داشت عمر خود را در راه اعتلای فرهنگی جامعه گذاشته‌اند پس باید به این انسانهای والا ارج نهاده و حمایت شوند.
سعید نیکوخصلت، عضو شورای کلانشهر تبریز نیز گفت: دلیل اصلی فروپاشی اخلاقی جوامع بیکاری است و برای جلوگیری از فروپاشی ناچار از توسعه‌ایم.
وی افزود: تئاتر زیرساخت توسعه فرهنگ و هنر و مسیر تغییر و جهت‌دهی به افکار عمومی است، پس باید برای توسعه فرهنگی جوامع به این هنر ناب و والای انسانی بیشتر توجه شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.