آتش نشانی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: توسعه فضای آموزشی شبیه سازی شده زیر زمینی، در راستای ارتقاء توان عملیاتی آتش نشانان انجام می شود.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، به دلیل گسترش ساخت و ساز عمودی شهری و در راستای ارتقاء توان عملیاتی آتش نشانان برای مقابله با حوادث احتمالی در طبقات زیر زمینی و منفی، فضای مناسب آموزشی برای آتش نشانان ایجاد و آموزش های تخصصی به مرحله اجرا درآمد.

محمد قلیزاده، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، در بازدید از محل جدید فضای آموزشی شبیه سازی شده طبقات منفی که توسط آموزش نیاز سنجی عملیات در ایستگاه شماره ۱۳ به انجام رسیده، گفت: در عصر کنونی و با رشد سریع جمعیت و به تبع آن رشد عمودی ساخت و ساز در شهرها، موجب شکل گیری طبقات منفی شده و بایستی با بررسی و پیش بینی خطرات احتمالی در چنین محیط هایی، فضای مناسب آموزشی برای آشنایی و ارتقاء تخصص عملیاتی آتش نشانان ایجاد شود تا توان عملیاتی نیروهای عملیاتی به حد مطلوب برسد.

وی افزود: در همین راستای فضای آموزشی شبیه سازی زیرزمینی در محل ایستگاه عملیاتی آموزشی شماره ۱۳ ایجاد و با برنامه ریزی فنی _تخصصی، فرماندهان و آتش نشانان به مدت یک ماه به اجرای عملیات آموزشی در این محیط ها می پردازند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز یادآور شد: فضاهای آموزشی مختلف به تناسب نیاز زمانی ایجاد و گسترش خواهد یافت و در آینده نزدیک مصمم به ایجاد فضای عملیاتی گسترده تر در همه سطوح عملیاتی هستیم.

وی افزود: این فضای آموزشی برای اولین بار در کشور با هدف آموزش، نحوه بکار گیری و مدیریت زمان در هنگام استفاده از دستگاه های تنفسی انجام می گیرد و سازمان آتش نشانی تبریز آماده هر گونه آموزش، همکاری با آتش نشانی های سایر شهرستان برای تبادل افکار و اطلاعات و ارایه آموزش های لازم است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.