مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری از تکمیل گزارش بررسی سانحه هواپیمای ای.تی.آر آسمان طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش آیرال، حسن رضایی‌فر‌ با اعلام این خبر بیان کرد: بعد از ارسال جعبه سیاه هواپیما به کشور فرانسه و دریافت اطلاعات، تیم‌های یازده‌گانه بررسی سانحه در کشور بر روی اطلاعات، عملیات‌ کارشناسی انجام دادند و گزارش تخصصی را اعلام کردند.

وی در خصوص تأثیر پیشگیرانه گزارش بررسی سانحه ادامه داد: در این گزارش جامع، همه جوانب از هواشناسی گرفته تا عملیات شرکت و مقررات هوایی لحاظ شده است و پیشنهادات اصلاحی به شرکت هواپیمایی، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و شرکت سازنده ارسال خواهد شد.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی با خودداری از بیان جزئیات گزارش تاکید کرد: علت سانحه شامل زنجیره‌ای از اتفاقات است که هر کدام سهمی دارند که سهم بیشتر به عنوان عامل اصلی قید می‌شود اما در حال حاضر نمی توان جزئیات گزارش را اعلام کرد.

رضایی‌فر ‌‌اظهار داشت: برای نتیجه‌گیری نهایی به اطلاعات کارخانه ATR نیاز داشتیم و به همین منظور 2 روز با تیم فرانسوی جلسه خواهیم داشت.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی ادامه داد: گزارش بررسی سانحه هواپیمای ATR شرکت آسمان تا چند روز آینده آماده می‌شود و علاوه بر نهادهای داخلی شرکت ATR فرانسه هم فرصت دارد تا نظرات‌ را اعلام کند تا بعد از تکمیل گزارش به مراجع بین المللی و ایکائو ارسال شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.