تقریبا نصف بازیکنان تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر فوتبال از تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی انتخاب شدند.

به گزارش آیرال خبر، هفته دوم لیگ برتر فوتبال برای نمایندگان استان با یک برد و یک شکست همراه شد تا ۳ امتیاز حاصل تلاش تیم‌های زنوزی در این هفته باشد. تراکتور در جدال بزرگ هفته با یک گل از سد پرسپولیس گذشت و به اولین برد خود دست یافت، ماشین‌سازی اما در شبی که میهمان سپاهان بود با نتیجه مشابه تن به شکست داد تا برخلاف تیم همشهری، نخستین باخت خود را تجربه کند. از نکات ویژه این دو مسابقه می‌توان به طلسم‌شکنی شاگردان دنیزلی اشاره کرد. تراکتوری‌ها بعد از ۴ فصل موفق شدند رقیب همرنگ تهرانی خود را مغلوب سازند.

با پایان این هفته از مسابقات، اسامی بازیکنان تیم منتخب هفته از سوی سایت «ورزش سه» اعلام شد و بر این اساس ۵ بازیکن از تیم‌های ماشین‌سازی و تراکتور در بین یازده نفر برتر قرار گرفتند. در این میان، انتخاب حامد لک از جمع سبزقبایان جالب توجه بود بویژه اینکه تیم این بازیکن با دست خالی میدان را ترک کرده بود. در زیر اسامی نفراتی که از تیم‌های فوتبال آذربایجان در تیم منتخب جای گرفته‌اند و دلایل انتخاب آنها را می‌خوانید:

حامد لک (ماشین‌سازی)

سپاهان بعد از ۳ گلی که در خانه شاهین شهرداری زد، به دنبال یک پیروزی پُرگل دیگر برابر ماشین‌سازی بود، اما آنها به غیر از یک ضربه سر علی قربانی که روی غفلت خط دفاعی حریف خود زدند، حتی با ضربه پنالتی نیز نتوانستند دروازه حامد لک را باز کنند؛ دروازه‌بان باتجربه ماشین‌سازی علاوه بر خروج به موقع روی ارسال‌های زمینی و بلند سپاهان که در این دیدار پُرشمار بود، در مصاف‌های رودررو با مهاجمان گلزن سپاهان موفق عملکرد کرد؛ او روی شوت‌های کیانی، قربانی و استنلی عکس‌العمل‌های خوبی داشت، ضربه سر محبی را از کنج دروازه بیرون کشید و پنالتی جورجی وولسیانی را با شیرجه بلند و در ادامه از روی خط دروازه درآورد و مهار کرد تا روز پُرفروغی برابر شاگردان قلعه‌نویی داشته باشد و جزو برترین‌های هفته قرار بگیرد.


میثم تیموری (تراکتور):

مدافع چپ سابق استقلال این فصل در تراکتور حضور دارد. او عملکرد بسیار خوبی را در این دو بازی ارائه کرده و در دیدار با پرسپولیس نیز به زعم بسیاری از کارشناسان، بهترین بازیکن زمین بود. تیموری که با نظر دنیزلی اجازه نفوذ زیادی پیدا کرده بود، سانترهای متعددی را انجام داد و کنش‌های دفاعی پرشماری نیز داشت. تیموری مدافعی است که در آینده بیشتر به کار تراکتور می‌آید و باید دید آیا می‌تواند همین روند را حفظ کند یا خیر.


محمدرضا خانزاده (تراکتور):

مدافع سابق پرسپولیس با انگیزه فراوان به مصاف تیم سابقش رفت و درخشان ظاهر شد. نکته جالب درباره خانزاده این بود که ۹۱ درصد پاس صحیح داشت و در نبردهای هوایی نیز موفق عمل کرد. محمدرضا خانزاده که در هفته های اخیر به هماهنگی خوبی با ایمان سلیمی رسیده، با کمک او موفق شد دروازه تراکتور را بسته نگه دارد و مانع از گلزنی پرسپولیسی‌ها شود. این مدافع  ۲۷ ساله که با پرسپولیس و پدیده به پیراهن تیم ملی رسید، حالا امیدوار با درخشش در تراکتور به اردوی تیم ویلموتس ملحق شود.


احسان حاج‌صفی (تراکتور):

احسان حاج‌صفی که فصل گذشته دفاع چپ تی‌تی‌ها بود و در بازی نخست لیگ نوزدهم نیز هافبک میانی بازی کرد، در برابر پرسپولیس به عنوان وینگر راست به کار گرفته شد و نمایش درخشانی را نیز ارائه کرد. او علاوه بر یک گل تماشایی، ۹۲ درصد پاس صحیح را به ثبت رساند و دو دریبل موفق نیز داشت. احسان که پس از خروج میمبلا در خط میانی بازی را ادامه داد، عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد و با انجام چند کنش دفاعی، تاثیر خود را گذاشت.


ویلیان میمبلا (تراکتور):

او یکی از سورپرایزهای مصطفی دنیزلی در دیدار مقابل پرسپولیس بود. هافبک پرویی کوتاه قامت که به عنوان «بمب افکن» رونمایی شده بود، در ترکیب اصلی تی‌تی‌ها قرار گرفت و نمایشی کم نقص را ارائه کرد. او ۸۲ درصد پاس صحیح را به ثبت رساند و چند بار هم بازیکنان را دریبل زد. حضور او در میانه میدان یکی از عوامل برتری تراکتور در جنگ وسط زمین بود اما شاید اصلی ترین ویژگی میمبلا شوت‌های اعجاب‌انگیزی بود که یکی از آن‌ها تا آستانه فرو ریختن دروازه بیرانوند نیز پیش رفت. به هر حال میمبلا ستاره‌ای است که تراکتوری‌ها در آینده از او بیشتر خواهند شنید.

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.