آیرال خبر،احد هوشمندبانوان در هشت سال دفاع مقدس به انحای گوناگون برای نقش‌آفرینی قدم برداشتند که نسبت به گردآوری و انتشار خاطرات این خواهران اقدام خواهد شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از فارس ،وی با اشاره به اینکه تاریخ شفاهی زنان شرکت‌کننده در ستاد پشتیبانی از جنگ گردآوری خواهد شد، ادامه داد: از نیمه دوم مهرماه امسال اقدامات لازم در این زمینه آغاز می‌شود و به صورت مستمر و منظم این سری برنامه‌ها تداوم خواهد داشت.

این مسؤول ضمن تقدیر از پرداختن کارشناسان فعال در دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان خاطرنشان کرد: بعد از تکمیل خاطرات نسبت به انتشار مطالب اقدام خواهد شد، به طوری که در این طرح با 15 نفر مصاحبه خواهد شد.

*منشاء الهام بانوان در دفاع مقدس زنان کربلا است

وی با اشاره به اینکه خاطرات گردآوری شده بعد از مراحل تکمیل در قالب کتاب منتشر می­‌شود، افزود: در این اثر نقش زنان در تاریخ و تحولات یک صد سال اخیر در ارومیه و هشت سال دفاع مقدس مورد توجه قرار می‌گیرد.

سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تلاش برای بررسی نحوه حضور فیزیکی زنان در جبهه‌ها، نقش آنها در تامین آذوقه برای رزمندگان اسلام، پرستاری از مجروحان، تبلیغات و فضاسازی روحی در پشت جبهه را از جمله نقش‌های بانوان برشمرد.

وی در ادامه تلاش برای تامین پوشاک و مواد غذایی برای نیروهای رزمنده، سرکشی به خانواده رزمندگان اسلام، دیدار با همسران و فرزندان جانبازان و ایثارگران را از جمله سایر فعالیت‌های بانوان در هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: این موارد موضوع‌هایی هستند که در این طرح به آنها پرداخته شده و ثبت خواهند شد.

هوشمند منشاء الهام بانوان در هشت سال دفاع مقدس را زنان کربلای حسینی عنوان کرد و ادامه داد: با درس گرفتن از این بزرگواران به یاری برادران دینی خود شتافتند تا از این رهگذر برای بیرون راندن دشمن متجاوز به آنها کمک برسانند و در این زمینه برای ایفای نقش قدم بردارند.

*لزوم استخراج بانوان حاضر در ستاد پشتیبانی از جنگ

وی با اظهار اینکه بر اساس آمار تهیه شده از فهرست شهدای جنگ تحمیلی زنان قهرمان ایران در طول هشت سال دفاع مقدس تعداد قابل توجهی شهید تقدیم ایران و انقلاب اسلامی کرده‌اند، اضافه کرد: زنان زیادی با عنوان امدادگر و پزشک به جبهه‌ها گسیل شده‌اند.

سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی بر لزوم تلاش برای معرفی ایثار و فداکاری‌های بانوان در هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد و بیان داشت: باید در این زمینه به معنای واقعی کلمه کارهای ارزشمند و فاخر انجام گیرد.

هوشمند با اظهار اینکه هم‌اکنون در ماه محرم و در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت رسیدن امام حسین(ع) و اصحاب ایشان قرار گرفته‌ایم، اضافه کرد: رزمندگان اسلام با الهام از حماسه حسینی به میدان‌های حق علیه باطل در کشورمان شتافته‌اند.

این مسؤول بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های نهفته در هنر برای تبیین حماسه‌های حسینی تاکید کرد و بیان داشت: در این صورت می‌توان برای الگوسازی به نسل جدید ایران اسلامی گام برداشت و در این زمینه اقدامات فاخر و ارزشمند زیادی انجام داد.

فرهنگی 95/6/18

کدخبر110842

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.