معاونت فرهنگی

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداری در سال‌های اخیر، به یکی از نهادهای پر مخاطب و اثرگذار در حوزه فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌ است، گفت: امیدواریم این جایگاه با تشکیل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی موفقیت‌آمیزتر از گذشته، در خدمت شهروندان باشد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، حجت الاسلام احمد حمیدی در جلسه شورای مدیران ستادی معاونت فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اینکه فعالیتهای تخصصی در حوزه های تحت ماموریت این سازمان مورد انتظار است، افزود: انتظار ما از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این است که به دنبال اجرای جشنواره های فاخر و اثرگذار باشد.

وی افزود: همچنین جشنواره هایی که از سالهای گذشته توسط این سازمان اجرا می‌شد و به نوعی برند سازمان شده، با بهبود و اصلاح و تقلیل هزینه‌ها در تقویم کاری سازمان قرار گیرد.

حمیدی، جشنواره تابستانی، تئاتر تبریز، جشنواره عکس فیروزه، نقاشی مکتب تبریز، قاب خالی خورشید، خوشنویسی مشق عشق، کتاب سال، جایزه ادبی تبریز، شعر خط سوم، کاریکاتور شهروندی، موسیقی عاشیقلار، موسیقی موغامی آذربایجان، سوگواره فاطمی شمیم یاس، تجلیل زنده نامان، تخم مرغ‌های نوروزی و هفته های فرهنگی را از جمله این جشنواره ها عنوان کرد.

وی افزود: آموزش‌های شهروندی، اخلاق حرفه‌ای برای همکاران، حمایت نظام‌مند از هنرمندان، توسعه اخلاق شهرنشینی، نشاط اجتماعی و تولیدات فاخر هنری در راستای ماموریت‌های سازمان و بهره گیری از ظرفیت فرهنگ و هنر برای معرفی تبریز از طرح‌هایی هستند که سازمان باید با راهبردهای فرهنگی خلاقانه در مسیر تحقق این اولویتها گام بردارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز افزود: ستاد با همه توان جهت سیاستگذاری و هماهنگی بین بخشی و ریل گذاری مناسب در انجام ماموریت‌های سازمان یاری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همراهی و کار جمعی و بهره گیری از تجربیات سایر مدیران و اصحاب فرهنگ و هنر موجبات بازدهی اثربخشی مطلوب فعالیتها خواهد بود.

در این بین سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز نیز تاکید کرد: علی‌رغم محدودیت‌های خاص مالی، همراهی و حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری قوت قلبی برای غلبه بر مشکلات است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدوسی، گفت: برنامه‌های فرهنگی، اگرچه ذاتاً دیربازده هستند اما اگر محققانه و با پشتوانه همدلی و هم‌افزایی پیش بروند، ماندگار خواهند بود.

وی هم‌دلی و هم‌افزایی را ضرورت نظام‌مند شدن فعالیت فرهنگی و هنری شهرداری دانست و گفت:  همدلی معاونت  فرهنگی و اجتماعی به عنوان ستاد سیاستگذار و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی به عنوان بازوی اجرایی برنامه های فرهنگی با همکاری مناطق دهگانه منجر به اعتلای فرهنگ شهری می‌شود.

در این جلسه همچنین مدیران ستادی معاونت فرهنگی و اجتماعی ضمن ارائه گزارش از وضعیت موجود فرهنگی و اجتماعی شهر، طرح‌هایی را جهت ارتقای فرهنگ عمومی و آموزش های شهروندی مطرح کردند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.