استاندار آذربایجان شرقی از تخصیص اعتبار برای احداث پیست اسب‌سواری در بخش آبش‌احمد شهرستان کلیبر خبر داد، گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه فرهنگ آذربایجانی را معرفی می‌کند.

به گزارش آیرال خبر، محمدرضا پورمحمدی در حاشیه بیست و ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه (هارنا) شهرستان کلیبر اظهار داشت: جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه همواره مورد استقبال اقشار مختلف مردم و ورزشکاران بوده و در عین حال انتقال دهنده فرهنگ، زیست بوم و آشنایی مردم با زندگی عشایری است و بسیار ارزشمند است.

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم تداوم جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه (هارنا) تاکید کرد و افزود: سعی می‌کنیم از سال‌های آینده جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه باشکوه‌تر برگزار شود و در شورای برنامه‌ریزی استان بودجه‌ای جهت احداث پیست اسب‌سواری در زمین برگزاری این جشنواره را تصویب می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه یکی از داشته‌های مهم استان برای ترویج فرهنگ عشایر و آذربایجانی است، ادامه داد: قطعاً برای برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه به صورت ملی و بین‌المللی تلاش خواهیم کرد چراکه این رویداد مهم فرهنگی از جمله مهم‌ترین داشته‌های استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

پورمحمدی گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه ضمن این‌که شور و نشاط برای مردم به ارمغان می‌آورد و به نوعی فرهنگ ورزشی و معرفی داشته‌ها، علایق و فرهنگ ارسباران و آذربایجان را توسعه می‌دهد.

استاندار آذربایجان شرقی بابیان اینکه جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه ضمن آن‌که برای ما مهم‌ترین رویداد به حساب می‌آید و توانسته توانمندی‌های فرهنگی قره‌داغ به خوبی معرفی کند، ابراز داشت: سعی می‌کنیم تا موانع و مشکلات این جشنواره را رفع و از سال آینده به طور منظم و در زمان تعیین شده برگزار شود.

نماینده عالی دولت در استان همچنین از تخصیص اعتبار برای احداث پیست اسب‌سواری در بخش آبش‌احمد شهرستان کلیبر خبر داد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.