ایمانلو در مورد معضل قطعی و افت فشار آب در نقاط مختلف تبریز گفت:این بحران ها تلنگری برای مسئولین است تا در آینده در موضوع انتقال آب ارس به تبریز اقدامی انجام دهند.

ایمانلو: جیره بندی مطرح نیست! /  تلنگری به مسئولین برای انتقال آب ارس به تبریز
    

به گزارش آیرال خبر، علیرضا ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در مورد معضل قطعی و افت فشار آب در نقاط مختلف تبریز گفت: علت اصلی افت فشار آب، زیادی مصرف است به طوری که از اواخر تیر ماه و اوایل مرداد ماه مصرف آب به شدت زیاد شده است.

۳۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم

وی ادامه داد: میانگین تولید آب در حدود ۵ هزار و دویست لیتر در ثانیه است اما مصرف ما تا ۵ هزار و پانصد لیتر در ثانیه افزایش یافته است یعنی حدود ۳۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم که این موضوع باعث می شود هم با افت فشار و قطعی آب دچار شویم هرچند که ما تا آخرین ظرفیت ممکن، کار می کنیم و وضعیت در روز جمعه نسبتا بهتر از روز پنجشنبه بود.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان خاطر نشان کرد: تامین آب بر عهده «آب منطقه ای» است که در اختیار ما قرار می دهد و آن عزیزان نیز از حداکثر ظرفیت و ذخیره آب استفاده می کنند اما چون مصرف زیاد است، افت فشار بخصوص در طبقات ۴ و ۶ خیلی زیاد است.

مردم ۱۰ درصد در مصرف خود صرفه جویی کنند

وی با بیان اینکه مردم  جلوی مصرف غیر اصولی را بگیرند، اضافه کرد: متوسط مصرف استاندارد برای هر فرد ۱۵۰ لیتر در طول ۲۴ ساعت است که الان این مقدار تا ۲۲۰ الی ۲۴۰ لیتر افزایش یافته است و این نشان دهنده مصرف زیاد است و طبیعتا کشش لوله ها جواب نخواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: اگر مردم بتوانند ۷ الی ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند، طبیعتا می توانیم این بحران را رد کنیم و اگر ذخایر را بتوانیم پر کنیم، مشکلی نخواهیم داشت.

 تلنگری به مسئولین برای پیگیری انتقال آب ارس به تبریز

ایمانلو با انتقاد از عدم پیگیری بحث انتقال آب ارس به تبریز توسط مسئولین، گفت: این بحران ها تلنگری برای مسئولین است تا در آینده در موضوع انتقال آب ارس به تبریز اقدامی انجام دهند. من تقریبا ۵ سال است که مدیرعامل آب و فاضلاب استان و پیگیر این موضوع هستم اما همچنان نتیجه ای حاصل نشده است.

وی ادامه داد: درست است که خود ما نیز همانند مردم از این اتفاق ناراحت هستیم اما باید از این فرصت ها به نحوی استفاده کنیم که بعضی طرح ها در سازمان آب منطقه ای و آب و فاضلاب انجام و تکمیل شود.

گرم شدن ناگهانی هوا، دلیلی برای افت فشار آب

مدیرعامل آب و فاضلاب استان با بیان اینکه خوشبختانه تولید آب نسبت به سال های قبل زیاد شده است، یادآور شد: چون در سال های قبل این فصل از سال با ماه رمضان تداخل داشت، آب کمتر مصرف می شد اما امسال گرم شدن ناگهانی هوا نیز یکی دیگر از دلایل افت فشار آب است.

امیدواریم تا اواخر شنبه مشکل حل شود 

وی در پاسخ به این سوال که مشکل قطعی و افت فشار تا کی ادامه خواهد داشت، گفت: سعی ما این است با بسیجی که صورت گرفته است، تا اواخر روز شنبه این مشکل حل شود.

ایمانلو در خصوص انتقادات مردم در خصوص اینکه چرا اطلاعیه قطعی آب از طرف آب و فاضلاب اعلام نمی شود، اظهار داشت: فرمایش مردم صحیح است اما در جیره بندی ها مصرف مردم ۵، ۶ درصد نیز افزایش می یابد و آب زیادی را ذخیره و نگهداری می کنند و بیش از حد معمول استفاده می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تنها ۱۰ درصد مشکل آب داریم، اگر در این زمان حرف از جیره بندی بزنیم، بعضی از سایت ها و کانال ها از وضعیت سوء استفاده می کنند و اینگونه نیست که برنامه ریزی نداشته باشیم و یا نتوانیم جیره بندی کنیم و صرفا بخاطر اینکه آبروی استان حفظ شود، نمی خواهیم بحث جیره بندی مطرح شود.

ایمانلو در پایان گفت: خواسته من از رسانه ها این است که بحث انتقال آب ارس به تبریز را از مسئولین مطالبه کنید که دیگر شاهد این گونه مشکلات در بحث آب نداشته باشیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.