بازدید

رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به حادثه خیز بودن شهر تبریز، برگزاری مانورهای مختلف را گام موثری در جهت افزایش هماهنگی بین دستگاه‌های مربوط دانست.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، شهرام دبیری در بازدید از  مراحل آماده سازی محل برگزاری مانور بزرگ زلزله در پارک ارم با اشاره به زلزله اخیر در شهرستان میانه اظهار داشت: این زلزله و سایر حوادث مشابه در نقاط مختلف کشور، ضرورت حفظ آمادگی در برابر این نوع حوادث را بیش از پیش آشکار می سازد و برگزاری مانور یکی از راه های حفظ این آمادگی است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز نیز در این بازدید به زلزله بامداد جمعه در ترکمانچای اشاره کرده و افزود: این زلزله زنگ خطری برای سایر مناطق از جمله کلان شهر تبریز است.

فریدون بابایی اقدم یادآور شد: قبل از وقوع چنین حوادثی باید نسبت به بهسازی و مقاوم سازی ابنیه اقدام کرد و با ارائه آموزش‌های مختلف، مردم را برای مواجه شدن با این قبیل حوادث آماده کرد.

او برگزاری مانور با مشارکت دستگاه های مختلف را اقدامی عملی در جهت ارزیابی میزان آمادگی سازمان ‌های مرتبط دانست و اظهار داشت: اقدام شهرداری تبریز در شبیه سازی محیط واقعی در این محل گام مفیدی است که نحوه عملکرد و هماهنگی بین سازمان ها را نمایان می سازد.

در این بازدید مدیر بحران شهرداری تبریز نیز اظهار داشت: به منظور شبیه سازی یک ناحیه شهری، زیرساخت های مورد نیاز برای این منظور از قبیل احداث ۱۶ باب منزل، نصب تیرهای برق، لوله کشی آب و نصب علمک های گاز توسط شهرداری تبریز و دستگاه های عملیاتی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تبریز در پارک جنگلی ارم آماده شده است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه مانور فوق با تصویب شورای تامین شهرستان تبریز در حوزه منطقه ۱۰ و در محل پارک جنگلی ارم برگزار خواهد شد، مناطق ۱، ۴ و ۸ شهرداری تبریز به عنوان مناطق معین آن منطقه در این مانور حضور خواهند داشت.

حسن نژاد هدف از برگزاری مانور را ارزیابی میزان آمادگی مجموعه شهرداری تبریز و سایر سازمان های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تبریز در مقابله با حوادث و سوانح طبیعی دانست و افزود: بر اساس سناریوی تهیه شده توسط مدیریت بحران شهرداری تبریز، مانور در دو نوع میدانی و دورمیزی برگزار می شود و سازمان های عملیاتی با حضور در محل شبیه سازی شده به صورت میدانی نسبت به انجام وظایف محوله اقدام می کنند.

مدیر بحران شهرداری تبریز ادامه داد: فرماندهان مانور نیز در اتاق شهردار تبریز به صورت دورمیزی و مانیتورینگ شده عملیات مدیریت بحران و فرماندهی زلزله را انجام می دهند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.