آیرال خبر، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در تجمع مدافعان حریم حجاب و عفاف تبریز در میدان ساعت این شهر بابیان اینکه حجاب نمادی‌ترین مظهر اسلامیت بوده و جزو فرائض واجب است، اظهار داشت: حجاب یک تکلیف و باعث استحکام پیوند خانواده و حفظ ارزش زنان در جامعه می‌شود.

به گزارش آیرال خبر، رضاخان به‌عنوان یک‌مهره انگلیسی و در راستای اجرای سیاست‌های ضداسلامی استعمار پیر این موضوع را به تبعیت از آتاتورک در کشور اعمال کرد و هرچند این اقدام رضاخان با اعتراضات گسترده مردمی همراه بود که عاقبت با خروج رضاخان از ایران در سال 1320 این قانون لغو شد.

مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: باوجود لغو ظاهری این قانون رویکرد محمدرضا پهلوی و خاندان پهلوی در راستای ضدیت با شرع مقدس اسلام در موضوع حجاب بود و زنان دربار عملاً به کشف حجاب پرداخته و گسترش بی‌بند و باری در کشور را تبلیغ می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: گسترش بی‌بند و باری و بی‌حجابی در کشورهای اسلامی سیاست استعمار و دشمنان اسلام است که در حال حاضر نیز این مسئله در ایران توسط بیگانگان تبلیغ می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل اکثریت بانوان پیرو شریعت نبوی و مکتب فاطمی هستند، اما متاسفانه یک عده با تقلید کورکورانه از فرهنگ غرب ضرورت مسلم حجاب و عفاف را رعایت نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: استعمار با ابزارهای خود از جمله ماهواره فرهنگ ابتدال و ولنگاری و بی‌حجابی را در جامعه ترویج می‌کنند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) بابیان اینکه در هفت آیه قرآن در سوره‌های نور و احزاب به طور کامل و صریح به‌ضرورت حجاب تاکید شده است، اظهار داشت: تبعات بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه مفاسد اخلاقی و انحرافات اخلاقی و کثرت طلاق است.

وی ادامه داد: آیا عقل سلیم ایجاب می‌کند یکسری خانم‌ها با پوشاک نامناسب و لباس‌های کذایی، تنگ، نامناسب و شرم‌آور در جامعه حضور یابند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بابیان اینکه هم‌اکنون و در حال حاضر در جامعه یکسری افراد هستند که همان شیوه و توطئه استعمار و رضاخان را ادامه می‌دهند، افزود: باید توجه کرد، حاکمیت در ایران جمهوری اسلامی است و حجاب باید کاملا رعایت شود.

مجتهدشبستری تصریح کرد: اگر بی‌حجابی و بدحجابی رایج شود مفاسد اجتماعی افزون‌تر و بنیان خانواده‌ها سست خواهد شد.

وی از دختران و خانم‌های محجبه خواست فلسفه و فواید حجاب و مضرات بی‌حجابی را در جامعه به ویژه دانشگاه به دختران و خانم‌ها بیان کنند.

عضو خبرگان رهبری از مسئولان ادارات خواست کارمندان و خانم‌های محجبه را مورد تشویق قرار دهند و خانم‌هایی که حجاب را رعایت نمی‌کنند توبیخ کند تا درس عبرتی برای بدحجابان شود.

وی بابیان اینکه باید توجه کرد، حاکمیت در ایران جمهوری اسلامی است و حجاب باید کاملا رعایت شود، گفت: مسلمانان نمی‌توانند تحمل کنند بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه رواج پیدا کند.

شبستری با بیان اینکه ملت ایران هزاران شهید در دفاع مقدس در راه اسلام و حفظ ارزش‌های اسلامی تقدیم کرده‌اند، اظهار داشت: شهید به مادرش وصیت می‌کند که برای شهادت او گریه نکند، زمانی گریه کند که مردان غیرت را فراموش کنند و زنان حیا را.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) بابیان اینکه تبریز مرکز غیرت و شهر غیرتمندان است و شهر دوم اسلام بعد از قم است، تصریح کرد: تبریز مرکز دیانت است و نباید تحت تاثیر ماهواره‌ها بی‌بندباری و ولنگاری در جامعه ترویج یابد.

وی از تمام مسئولان رده‌بالای کشور خواست، در کنار توجه به مسایل اقتصادی به مسائل فرهنگی جامعه عنایت ویژه داشته باشند.

شبستری با بیان اینکه بی‌حجابی منشا مسائل اخلاقی است، تاکید کرد: مهم‌ترین دغدغه رهبر انقلاب مسائل فرهنگی است و برای رفع دغدغه رهبری و مردم متدین و خانواده‌های آن‌ها به‌ویژه خانواده شهدا از مسئولان می‌خواهیم به مسایل فرهنگی به‌ویژه حجاب و عفاف توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: مردم متدین تبریز امروز با اجتماع خود هشداری به بانوان بی‌حجاب دادند که به اصل مسلم اسلام توجه کنند و امیدواریم این اجتماع عامل تنبه باشد برای افرادی که می‌خواهند ولنگاری را در جامعه ترویج کنند.

امام جمعه تبریز، امربه‌معروف و نهی از منکر در این مسئله را خواستار شد و ادامه داد: تذکر لسانی یک وظیفه عمومی است همچنین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید با کسانی که در امر بی‌حجابی عنادورزی می‌کنند برخورد قانونی و قاطع داشته باشند.

اجتماعی 95/4/23

کدخبر11799

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.