آیرال خبر- استاندار آذربایجان شرقی وعده پیگیری مشکلات ناشی از خصوصی‌سازی را در استان داد و گفت: خصوصی سازی در استان بسیار بی‌راهه رفته است.

به گزارش آیرال خبر، محمدرضا پورمحمدی در دیدار با اعضای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز با اشاره به اینکه از مشکلات شهر سهند آگاه و پیگیر است اظهار داشت: در بازدیدی که از پروژه اتوبان سهند تبریز داشتم به دلیل مشارکت بخش خصوصی به صورت ۴۰-۶۰ درصد امیدواریم تا شهریور سال آینده این اتوبان به بهره‌برداری برسد.

استاندار آذربایجان شرقی برنامه و برنامه‌محوری را اصول مدیریت شهری دانست و افزود: به شخصه منتقد هر گونه اورژانسی هستم و با برنامه‌هایی مانند سند تدبیر و توسعه استان، رشد و توسعه آذربایجان شرقی را پیگیری کنیم.

وی وعده پیگیری مشکلات ناشی از خصوصی‌سازی را در استان داد و گفت: خصوصی سازی در استان بسیار بی‌راهه رفته است.

پورمحمدی در پایان دخالت استانداری در امور دانشگاه‌ها را نفی کرد و خاطرنشان ساخت: دانشگاه یک نهاد ملی مستقل از سایر ارگان‌ها است و باید استقلالش حفظ شود.

محمدمهدی علیزاده دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه گفتمان و گفتمان‌سازی برنامه محوری در مدیریت شهری امری مهمی است که در این راستا تدوین نسخه سند تدبیر و توسعه استان نوآوری ارزشمندی بود، اظهار داشت: تدوین این سند بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بر محور توان بخش خصوصی است اما برای ادامه راه نیازمند بازنگری است.

وی با بیان اینکه در مرحله تدوین و اجرا نسخه‌های بعدی این سند، باید سازوکاری ایجاد شود افزود: باید تا حد امکان از وقوع اشتباهاتی من‌جمله خصوص سازی‌های غیر علمی جلوگیری شود.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز با اشاره به اینکه طبق برآورد مسئولین مربوطه، واگذاری مسکن مهر سهند تا سه ماهه نخست سال آینده به پایان می‌رسد گفت: عملا پروژه مسکن مهر سهند به اتمام می‌رسد اما با این وجود این شهر با مشکلات زیر ساختی عدیده ای دست وپنجه نرم می‌کند.

وی سیاست ایجاد شهرهای جدید به منظور کاهش تراکم شهرها، توزیع مناسب جمعیتی و هدایت جمعیت سریز کلانشهرها را مورد نقد قرار داد و ابراز داشت: این امر قطعا به این معنا نخواهد بود که به دلیل سکونت خانوارهای کم درآمد در این منازل، حداقل زیر ساخت‌ها و امکانات رفاهی و آموزشی فراهم نباشد.

علیزاده ادامه داد: شهر جدید سهند با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت فاقد مرکز درمانی مجهز است ضمن اینکه پروژه بزرگراه تبریز سهند با وجود گذشت بیش از یک دهه از کلنگ زنی هنوز به بهره برداری نرسیده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.