آیرال خبر- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: این واحد دانشگاهی و مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران برای تحقق ارتباط دانشگاه با صنعت تفاهم‌نامه همکاری در چهار ماده امضا کردند.

به گزارش آیرال خبر، حسن رسولی‌سقای روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای ارتباط بهتر مراکز تحقیقاتی، صنعتی و دانشگاه‌‌ها در کشور و به منظور ایجاد و گسترش بیشتر همکاری‌های آموزشی و پژوهشی، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران منعقد شد.
وی با بیان اینکه مدت اجرا و اعتبار تفاهم نامه پنج سال است، افزود: هدف از این تفاهم‌نامه ایجاد همکاری متقابل در زمینه بیوفوتونیک با در نظرگرفتن منابع و امکانات طرفین است و پس از اتمام مدت قرارداد قابل تمدید و اصلاح است. 
رسولی همچنین با برشمردن محورهای همکاری گفت: تعیین و تبادل اولویت‌های تحقیقاتی واحدهای زیر پوشش طرفین برای هدایت و تبیین طرح‌های مشترک، همکاری در اجرای طرح‌های پژوهشی و صنعتی در زمینه نور لیزری با بافت و فناوری‌های زیستی بر پایه کوانتوم، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های دانشجویی، همکاری در برگزاری مشترک همایش‌ها، کنفرانس‌ها و کارگاه‌ها، همکاری در خصوص تألیف و انتشار کتب و نشریات علمی– پژوهشی از موضوع های همکاری این تفاهم‌نامه است.
وی افزود: به‌رسمیت شناختن حق و حقوق مادی و معنوی طرفین در خصوص نتایج حاصل از فعالیت‌های مشترک، معرفی فارغ‌التحصیلان توانمند دانشگاه به مرکز برای استخدام بر اساس نیازهای اعلام شده مرکز، انتشار مقالات علمی حاصل از نتایج طرح های تحقیقاتی مصوب با نام مشترک دانشگاه و مرکز، تلاش طرفین در صنعتی‌سازی نتایج پژوهشی، همکاری مشترک در ایجاد مرکز نوآوری و شتاب‌دهی فوتونیک و لیزر شمال‌غرب کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از دیگر مفاد همکاری این تفاهم‌نامه است.
معاون پژوهش و فناوری واحد تبریز اظهار داشت: به‌منظور پیشبرد اجرای مفاد این تفاهم‌نامه کمیته‌ای متشکل از نماینده یا نمایندگان طرفین با عنوان کمیته مشترک هماهنگی تشکیل شده که این کمیته در زمینه فعال‌سازی نظارت و پیگیری این تفاهم‌نامه اقدام می‌کند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.