نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز تاکید کرد: درماندگی و عاجز بودن در برابر ملت ایران، دلایل یاوه گویی‌های ترامپ است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در خصوص منویات رهبری در برابر یاوه گویی‌های ترامپ، تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، سخنان ترامپ برای ملت آمریکا افتخار آمیز نیست و نخبگان این کشور باید از این سخنان احساس شرم داشته باشند.

وی با بیان اینکه ملت قهرمان ایران نشان داده که زیر بار زور، ظلم و ستم آمریکا نمی‌رود، افزود: مقام معظم رهبری در ارتباط با برجام تذکر دادند که آمریکا بدعهد است. معتقدم ملت ایران نیز نباید به آمریکا اعتماد کنند و آمریکا باید بداند که ملت قهرمان ایران بر مواضع خود قدرتمندانه ایستاده است.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر رواج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار کرد: تذکر در خصوص رعایت عفاف و حجاب در جامعه بر همگان ضروری است. در این زمینه باید بر مجالس مختلط عروسی که در برخی هتل‌ها یا سفره خانه‌ها برگزار می‌شود، نظارت کافی شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر شامل معروفات سیاسی می‌شود، گفت:جهاد علیه رهبران کفر و آمادگی در عالی‌ترین حد امکان برای دفاع از ارزش‌ها هم امر به معروف و نهی از منکر به شمار می‌رود.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید به ضرورت تعلیم و تربیت اخلاقی و دینی دانش آموزان از سوی والدین و معلمان تاکید کرد و گفت: باید دانش آموزانی همچون شهید حججی به جامعه تحویل دهیم.

وی به لزوم گسترش آموزش قرآن و برنامه های دینی در مدارس تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه اول ماه محرم مصادف با آغاز هفته ی دفاع مقدس است، گفت: امروز در سراسر کشور اقتدار نیروهای مسلح به نمایش گذاشته شد. جنگ ایران و عراق با اهداف خاصی به ما تحمیل شده بود و در این جنگ اعمال حاکمیت اروند‌رود و تصرف و تجهیز قلمرو ارضی ایران و براندازی نظام جمهوری اسلامی از اهداف شوم و اصلی دشمن بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم انتظامی در خصوص اینکه نیروی انتظامی باید مسیر تکامل خود را ادامه دهد، اظهار کرد: امروزه با تلاش نیروهای انتظامی در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، سرقت، زورگیری، عدم رعایت قوانین و قاچاق اقدامات موثری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه راه و مکتب سیدالشهدا، کشورهای اسلامی را زنده نگه داشته است، یادآور شد: درسهای عاشورا در انقلاب اسلامی مورد استفاده قرار گرفته است و نهی حکومت طاغوت، برجسته شدن جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و مقاومت و ایثار در سایه تشکیلات نهضت عاشورایی و ماه محرم و صفر به دست آمده است. در این راستا از تمامی هیئت عزاداری و مردم خواستار برگزاری عزاداری های سیدالشهدا به صورت سنتی هستم و باید در این عزاداری‌ها شأن دستگاه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) رعایت شود.

انتهای پیام
کدخبر1000236

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.