رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی: جلوگیری از موازی کاری نهادها در حوزه فرهنگ ضروری است

فرمانده سپاه عاشورا گفت: در بخش ادبیات پایداری آماده همکاری و مشارکت با حوزه هنری استان در نشر کتاب‌های پایداری هستیم

به گزارش آیرال خبر، فرمانده سپاه عاشورا بر ضرورت تشکیل ستاد هماهنگی فرهنگی در استان تاکید کرد و گفت: با تشکیل این ستاد می‌توان موضوع رصد فرهنگی را در بخش‌های هنری با حضور نهادها و ارگان‌های مختلف مردمی و دولتی انجام داد تا علاوه بر جلوگیری از موازی کاری فرهنگی، موجب انسجام بخشی اقدام های فرهنگی در استان شد.

سردار عابدین خرم با اشاره بر اجرای کارهای فرهنگی اولویت دار در استان، افزود: این ستاد موجب جلوگیری از هدر رفتن سرمایه و بیت المال می‌شود و در جریان سازی فرهنگی نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی با قدردانی از عملکرد حوزه هنری استان اظهار داشت: سپاه عاشورا در بخش ادبیات پایداری آماده همکاری و مشارکت با حوزه هنری استان در نشر کتاب‌های پایداری است.

سیدمحمدحسین بلاغی نیز در این دیدار بر لزوم تشکیل ستاد هماهنگی فرهنگی به ویژه در فعالیت‌های دینی و انقلابی در استان تاکید کرد و گفت: تشکیل چنین قرارگاهی علاوه بر خودداری از موازی کاری موجب ساماندهی اقدام های فرهنگی در استان می‌شود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در این جلسه اظهار داشت: حوزه هنری در حوزه ادبیات پایداری اقدام های مطلوبی انجام داده که در این راستا می‌توان به ضبط یک هزار و ۱۱۰ ساعت مصاحبه و انتشار چندین کتاب از جمله «سرای انقلاب» و «شدم راننده جنگ» اشاره کرد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در این زمینه چندین کتاب دیگر با موضوعات «همسران و مادران شهدا»، «شهدای ارامنه» و سایر موضوعات آماده چاپ و انتشار از سوی این سازمان است.

بلاغی، با اشاره به تولید فیلم «قالی باغ بهشت» ادامه داد: این فیلم نیمه بلند، نخستین فیلم با موضوع شهدای مدافع حرم است که توسط حوزه هنری استان تولید شده و آئین رونمایی از آن اواسط تیر امسال برگزار می‌شود.

وی گفت: تولید فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای، برگزاری نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی، برگزاری جلسات شعر جوان، بانوان و آئینی و برگزاری نمایش‌های مختلف از جمله فعالیت‌های حوزه هنری استان است.

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.