نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با طرح تذکر انتخاباتی به نامزدهای احتمالی مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که می‌خواهند به مجلس بروند باید در برابر قانون الهی و قانون اساسی جمهوری اسلامی خضوع داشته باشند.

تذکر انتخاباتی امام جمعه تبریز به نامزدهای احتمالی مجلس/‌در برابر قانون ‌خضوع داشته باشید

به گزارش آیرال خبر، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به راهبرد اربعین در سیره ائمه اطهار (ع) اظهار داشت : راهبرد یعنی طرحی عملیاتی با هماهنگی و سازماندهی اقدامات برای دست یابی به هدف ، از این رو راهبرد اربعین تدبیر الهی ائمه معصومین علیهم السلام است تا اهداف و آرمان‌های امام حسین در تاریخ زنده بماند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اصلی‌ترین آرمان کربلا حفظ اسلام بود افزود: عاشورا از نظر اندیشمندان و اسلام شناسان در ۴ مقطع اسلام از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است.

‌آل‌هاشم در توضیح ۴ مقطع اسلام  ابراز کرد: اسلام به ۴ مقطع بعثت ، تولد اسلام  به مقطع غدیر،تکامل اسلام  به مقطع عاشورا ، بیمه شدن و حفظ همیشگی اسلام و ظهور مهدی موعود برای جهانی شدن اسلام تقسیم شده است که  اگر عاشورا نبود اثری از دیگر مقاطع باقی نمی‌ماند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نهضت عاشورا را دو مرحله‌ای عنوان کرد و گفت : مرحله اول این نهضت شهادت و مرحله دوم آن پیام رسانی است که اهمیت مرحله دوم کمتر از مرحله اول نبود ، چرا که اگر پیام رسانی نبود شهادت بی نتیجه می‌ماند.

آل‌هاشم در ادامه عنوان کرد:حضرت سیدالشهدا با دو لشکر عملیات کرد، لشکر مردانه به فرماندهی حضرت اباالفضل العباس و لشکر زنانه به فرماندهی حضرت زینب سلام الله علیها که آموزه‌های عاشورا و فرهنگ ابا عبدالله الحسین(ع) را در جامعه تبیین و آن را به نسل‌های بعد منتقل و اسلام را بیمه کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تبریز با طرح تذکر انتخاباتی به نامزدهای احتمالی مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که می‌خواهند به مجلس بروند باید در برابر قانون الهی و قانون اساسی جمهوری اسلامی خضوع داشته باشند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه عدم تمکین به قانون خداوندی و قانون اساسی خلاف تعهد اسلامی است گفت : باید به کسانی رأی دهیم که در برابر قوانین خضوع داشته باشند.

‌آل‌هاشم در ادامه عنوان کرد : باید کسانی را به مجلس فرستاد که به مردم هم در زمان تبلیغات و هم در زمانی با رأی مردم به مجلس راه پیدا کرده‌اند ارزش قائل شوند.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به پشت پرده آشوب خیابانی عراق گفت: اهداف عمده این آشوب‌ها که با تظاهرات علیه فساد اداری و مطالبات صنفی شروع شد، برجسته کردن ملی‌گرایی عراق و عربی‌، مقابله با شیعه و مرجعیت شیعه و برجسته سازی دخالت‌های ایران در عراق بود.

وی در توضیح دلایل بروز این آشوب‌ها  عنوان کرد‌: ریشه اعتراضات عراق در دو سطح کلان و منطقه‌ای قابل بررسی است که نا امیدی آمریکا از ساختار کنونی قدرت در عراق که آینده برنامه‌های استکبار برای کنترل منطقه برای سطح کلان آن مطرح هست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ریشه این آشوب‌ها را در شکست طرح‌های آمریکا، اسرائیل و عربستان در منطقه و شکست معامله قرن و فشار حداکثری به مردم ایران دانست و گفت‌: شکست‌های اخیر باعث شد آمریکا دست به اقدام عجولانه در مورد عراق بزند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.