فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس از دقایق اولیه صبح یکشنبه دهم آذر همزمان با ستاد انتخابات وزارت کشور در فرمانداری‎‌های سراسر ایران اسلامی آغاز شده است.

به گزارش آیرال خبر، با شروع روز سوم ثبت‌نام رسمی از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، فرمانداری شهرستان تبریز هم به عنوان مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر، ثبت‌نام از نامزدها و کاندیداهای مجلس را آغاز کرده است.

محمد حسین فرهنگی، نماینده فعلی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز جهت ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس وارد فرمانداری تبریز شد.

فرهنگی متولد 1340 بوده و تاکنون چهار دوره (از دوره هفتم تا دهم) نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: به جهت این‌که امروز مصادف با روز قانون اساسی و روز میثاق ملی ملت ایران است، امروز را برای ثبت نام انتخاب کردم. در انتخابات افراد بسیاری شرکت می‌کنند و جو رقابتی حاکم است، مردم نیز بر اساس جمع بندی‌های خود به افراد رأی خواهند داد.

وی افزود: بنده در مجلس دهم علاوه بر وظیفه حوزه انتخابیه، به صورت ملی نیز وظیفه داشتم اما در پیگیری مسائل استانی نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته و کم کاری نکردم.

وی گفت: در سطح ملی بحث پوشش حمایت‌های اجتماعی به ویژه برای اقشار ضعیف را پیگیری کردیم که باید تکمیل شده و برخی نواقص را رفع کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تاکید بر این‌که در حوزه اقتصاد نیز ناهنجاری‌هایی که در ماه‌های اخیر ایجاد شده باید به تدریج‌ترمیم شود، چرا که مردم معذب هستند، افزود: مسائل مربوط به آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، صنعت و کشاورزی را نیز در مجلس پیگیری کردیم.

وی با بیان این‌که در سطح استان نیز باید شاخص‌های توسعه رشد کرده و پروژه‌های ناتمام تکمیل شود، تشریح کرد: مجلس دهم فاقد هویت بود و مجلسی بود که پراکندگی از همان ابتدا اذیتش می‌کند. حرکت ریاست مجلس نیز بر مبنای ابقای خود بود، از این رو مسائل کلان کشور از اولویت خارج شد.

وی در ادامه افزود: سیاست‌های کلی نظام قانون گذاری ابلاغیه رهبری نیز مورد توجه بوده و باید بخشی از آن به آیین نامه داخلی در مجلس تبدیل شده و برخی نیز در عمل مورد توجه قرار گیرد.

این داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با شفافیت مالی کاملاً موافقم و خود نیز به صورت شفاف زندگی می‌کنم؛ در دوره دهم نیز با توجه به شرایط کلی مجلس سعی کردیم در تمامی حوزه‌ها تأثیر گذار باشیم و حتی یک چهارم برنامه بودجه نیز با مدیریت ما در مجلس تنظیم شد.

علی جعفری آذر(متولد سال 48) با مدرک فوق لیسانس حقوق عمومی دیگر داوطلبی است که ظهر امروز جهت ثبت‌نام وارد فرمانداری تبریز شد. وی مدیرکلی ثبت احوال استان و مدیرکلی امور فرهنگی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان را در کارنامه خود داشته و مدرس مراکز دانشگاهی است. به گفته خودش به حزب خاصی وابسته نبوده اما به جریان اصولگرایی تمایل دارد.

وی گفت: هدف بنده  این است که در کنار سایر دوستان ظرفیت‌های استان و کشور را برای برون رفت از مشکلات جامعه به کار بگیریم.

مدیرکل سابق ثبت احوال آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد:هزینه زیادی برای تبلیغات خود نخواهم داشت بلکه سبقه و عملکرد خود را بهترین پشتوانه برای خود می‌دانم.

مسعود محمدیان (متولد سال 48) با مدرک دکتری دامپزشکی و کارشناسی حقوق قضایی دیگر داوطلبی است که جهت ثبت نام وارد فرمانداری تبریز شد.

به گفته خودش متمایل به طیف اصولگرایی بوده و مدیرکلی دامپزشکی استان، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیرکلی در وزارت جهاد کشاورزی را در کارنامه خود دارد.

وی در مورد اهدافش می‌گوید: با توجه به سوابق کاری خود، با یکی سری مشکلات جامعه و راهکارهای حل قانونی این چالش‌ها آشنا بوده و بدین جهت با برنامه و کارنامه در انتخابات شرکت خواهم کرد. مجلس در رأس امور بوده و اصلاح امورات جامعه نیز از طریق مجلس ممکن است.

وی همچنین در رابطه با هزینه تبلیغاتی‌اش می‌گوید: اکنون بزرگترین مشکلی که در مجلس وجود دارد همین موضوع هزینه‌هاست چرا که در مجلس کاری کرده‌اند که هزینه تبلیغات بسیار بالا برود از این‌رو کاندیداها برای تأمین هزینه‌های تبلیغاتی به فعالیت‌‌های حاشیه‌ای دست می‌‌زنند در حالیکه انتخابات هزینه‌بر هم نیست.

رحیم شهرتی فر، از چهره‌های شاخص سیاسی استان و معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی است که ظهر امروز جهت ثبت نام وارد فرمانداری تبریز شد. او فرمانداری تبریز را نیز در کارنامه خود دارد و سال پیش مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان شد.

رحیم شهرتی فر در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که امروز مصادف با روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی از موهبت‌های الهی بوده که در نتیجه فداکاری و رشادت‌های بسیار و خون مطهر شهدا به دست آمده است.

وی با تاکید بر این‌که نظر گرفتن از مردم و احترام بدان مسیر خوبی است که جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته است، افزود: امید است مجلسی اثرگذار و کارآمد در دوره آتی شکل بگیرد و افرادی که دارای شخصیت مطلوب، دانش لازم و تجربه کافی هستند به عنوان نمایندگان مردم انتخاب شوند.

وی با تاکید بر این‌که مجلس مرکز قانون گذاری بوده و در وضعیت جامعه و شکل گیری آینده نقش دارد، افزود: طبق منویات امام راحل، مجلس باید در رأس امور باشد و اگر امروز نظارت مجلس در عملکردها ضعیف به نظر می‌رسد باید مردم دوباره همت کرده و نمایندگانی انتخاب کنند که مجلس را به رأس امور برگرداند.

شهرتی‌فر با تاکید بر این‌که برای ارزیابی عملکرد نماینده‌ها باید به وضعیت جامعه نگاه کنیم، گفت: اگر وضعیت از نظر اجتماعی و اقتصادی و… برای مردم قابل قبول باشد، عملکردها نیز قابل قبول است، در غیر این صورت در عملکردها نقصان وجود دارد.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر هزینه‌های تبلیغاتی‌اش، تاکید کرد: اکنون در مرحله اطلاع رسانی و یارگیری قرار داریم و زمان تبلیغات نیست تا هزینه‌ای در این رابطه اعمال شود. معتقدم انتخابات نباید پرهزینه شود، چراکه امروزه وسایل ارتباطات جمعی به حدی توسعه یافته که دیگر نیازی به هزینه گزاف برای پوستر و… نیست.

این داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: شفاف می گویم که جز حمایت دوستان و هوادارانم، هیچ بنایی برای هزینه گزاف ندارم، چنین هزینه‌ای هم ندارم.

وی در خاتمه گفت: بصورت رسمی عضو هیچ حزب و گروهی نیستم اما پایه تفکراتم اصلاح طلبی است؛ اصلاح طلبی که بر مبنای روش‌های قانونی و به دور از خشونت رفتار می‌کند.

ارسلان فتحی‌پور نماینده کلیبر در مجلس نهم از دیگر شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی که امروز برای تصدی کرسی خانه ملت با حضور در ستاد مرکزی انتخابات واقع در وزارت کشور، به صورت رسمی در انتخابات ثبت نام کرد.

فتحی پور در دوره قبلی رد صلاحیت شده بود و از رقابت در انتخابات مجلس دهم باز مانده بود

گفتنی است؛ استان آذربایجان شرقی دارای 13 حوزه انتخابیه با 19 کرسی است که نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات، در فرمانداری‌های مرکز این حوزه‌ها یعنی فرمانداری‌های تبریز، اهر، بستان‌آباد، بناب، سراب، شبستر، کلیبر، مراغه، مرند، ملکان، میانه، هشترود و ورزقان و همچنین ستاد مرکزی وزارت کشور انجام خواهد شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود و استان آذربایجان شرقی با 21 شهرستان، دارای 13 حوزه انتخابیه و 19 کرسی نمایندگی در خانه ملت است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.