آیرال خبر- حسن‌نژاد گفت:رای پایین نشان دادن نرخ بیکاری استان آذربایجان‌شرقی نرخ مشارکت آذربایجان را ۴٠.۴ درصد نشان داده‌اند یعنی مردم حوصله کار کردن ندارند در حالی که برای اصفهان این نرخ را ۴۴.٩ محاسبه کرده‌اند.

 

به گزارش آیرال خبر، محمد حسن نژاد در خصوص بودجه آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: مد شده است مدیران کم کاری و عدم کارایی خود را پشت بدگویی از نمایندگان پنهان می‌کنند.

وی افزود: لایحه بودجه مال دولت است نه مجلس؛ لایحه یعنی مدیران کل استانها پیشنهادات خود را به وزارتخانه می‌دهند و در وزارتخانه دفاع می‌کنند تا از وزارتخانه به سازمان برنامه و بودجه فرستاده شود و در سازمان برنامه و بودجه خودشان پیگیری می‌کنند و اگر آدم زرنگی بودند از پتانسیل نمایندگان استفاده می‌کنند تا بودجه پیشنهادیشان در لایحه گنجانده شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ ادامه داد: کل بودجه عمرانی که مدیران محترم استان آذربایجان‌شرقی در بودجه فرستاده‌اند ٣۵٠ میلیارد تومان است یعنی تقریبا در آخرین ردیفهای کل کشور! حالا من نماینده چگونه این پیشنهادات نزدیک به صفر را در مجلس افزایش بدهم؟! از کی بگیرم به استان خودم اضافه کنم؟!

وی خاطر نشان کرد: با این لایحه ارسالی کل مدیران استانی استعفا بدهند و تا آخر عمر معتکف شوند و استغفار کنند باز فکر نکنم حق الناسی که بر گردنشان است بخشیده شود.

حسن‌نژاد در خصوص آمار بیکاری استان نیز گفت: اغلب برای مردم جای سوال است که چرا علی‌رغم بیکاری بالای جوانان و مردم استان آذربایجان شرقی نرخ بیکاری استان پایین است.

وی افزود: جواب این سوال در نحوه محاسبه نرخ بیکاری است؛ اول نرخ مشارکت اقتصادی محاسبه می‌شود یعنی چند درصد افراد بالای ده سال می‌خواهند کار کنند، دوم محاسبه می‌کنند چند درصد افراد بالای ده سال شاغل هستند و سوم عدد را از یک کم می‌کنند تا نرخ بیکاری به دست آید.

نماینده مردم مرند و جلفا تصریح کرد: مثلا نرخ اشتغال آذربایجان‌شرقی ٣۵.٩ درصد و نرخ اشتغال اصفهان ٣٨.۵ بوده اما نرخ بیکاری اصفهان ١۴.١ بوده و نرخ بیکاری استان آذربایجان شرقی از آن کمتر یعنی ١١ درصد هست!

وی ابراز داشت: حال معما کجاست؟! معما در نرخ مشارکت اقتصادی است! برای پایین نشان دادن نرخ بیکاری استان آذربایجان‌شرقی نرخ مشارکت آذربایجان را ۴٠.۴ درصد نشان داده‌اند یعنی مردم حوصله کار کردن ندارند در حالی که برای اصفهان این نرخ را ۴۴.٩ محاسبه کرده‌اند.

حسن‌نژاد اضافه کرد: حال اگر نرخ مشارکت اقتصادی آذربایجان‌شرقی را معادل اصفهان فرض کنیم نرخ بیکاری آذربایجان‌شرقی می‌شود ٢٠ درصد یعنی دو برابر آن چیزی که مدیران اعلام میدکنند.

وی در پایان گفت: امیدوارم این ضربه به استان ناشی از بیسوادی مدیران مربوطه بوده باشد نه به صورت عمدی.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.