نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه از گران‌فروشی در ‌ماه رمضان اجتناب شود، گفت: دستگاه‌های نظارتی کجا هستید، چرا با این گرانی در بازار مقابله نمی‌کنید؟!.

به گزارش آیرال خبر، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن سالگرد خروج آمریکا از برجام، خروج ترامپ از پیمان‌های بین‌المللی را تهدیدی جدی برای نظام بین‌الملل عنوان کرده و اظهار داشت: این اقدامات دیگر قدرت‌های جهانی را برای خروج از پیمان‌های بین‌المللی ترغیب می‌کند و ایران باید درس‌های قابل توجهی از خروج آمریکا از برجام بگیرد.

وی ادامه داد: از جمله درس‌هایی که باید از این مسئله گرفت این است که آمریکا قابل اعتماد و تعامل نبوده و باید شناخت قابل توجهی از ماهیت دشمنی دشمنان نسبت به کشورمان و نظام اسلامی داشته باشیم.

امام جمعه تبریز با یادآوری نتیجه انعطاف در مقابل آمریکا و دشمن زیاده خواه کشورمان، همراهی اروپا با آمریکا در دشمنی با ملت ایران را بسیار موثر دانست و نسبت به گره زدن اقتصاد کشور به خارج و عدم توان و باور به توان داخلی انتقاد کرد و گفت: گرانی سیب زمینی و پیاز در کشور چه ارتباطی به تحریم‌های خارجی دارد، بلکه این مشکل نشانه بی‌تدبیری داخلی است.

وی با تاکید بر لزوم همت گذاشتن نسبت به رونق تولید، افزود: این موضوع از طریق تغییر رویکرد نسبت به مدیریت جهادی امکان پذیر است و بهبود فضای کسب و کار، فعال سازی ظرفیت‌های بخش خصوصی، تقویت نظام بانکی و مبارزه با قاچاق کالا از لوازم تحقق بخشیدن به رونق تولید است.

با توجه به شهادت طلبه همدانی مسئولین نظارتی بر فضای مجازی چاره جویی کنند

‌آل‌هاشم با اشاره به مواضع جدید ترامپ در خصوص عربستان آل سعودی و ماجرای یک تماس با پادشاه سعودی و سخنان تحقیرآمیز درباره این کشور خاطرنشان کرد: ترامپ با نگاهی دلال‌مآبانه گفته ‌که کار با عربستان سعودی بسیار راحت‌تر از جمع کردن پول از یک مستاجر است و این نشان دهنده نبود اراده در میان رهبران سعودی است و خواهان حفظ قدرت با تکیه بر آمریکا با هر ذلتی هستند.

وی افزود: عربستان سعودی کیف پول ترامپ برای پیاده سازی سیاست‌های استکباری آمریکا در منطقه است و ترامپ ابایی از تحقیر آنان ندارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به شهادت طلبه مظلوم و بی گناه همدانی در هفته گذشته گفت: قاتل از بستر فضای مجازی برای اقدام جنایتکارانه خود استفاده کرده و لازم است مسئولین نظارتی بر فضای مجازی برای این مسئله چاره جویی کنند و در مقابل شایعات و دروغ‌ها در فضای مجازی و اسلحه‌های در اختیار برخی اشرار، اقدام لازم را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه شکست کودتا در کشور ونزوئلا که با طراحی مستقیم آمریکایی‌ها با رهبری شخصی وابسته به این کشور انجام شد، افزود: آمریکا تلاش دارد تا دولت قانونی ونزوئلا را از کار برکنار کند و با تداوم سیاست‌های خود جهت متزلزل ساختن ثبات این کشور، ونزوئلا را به کشور دنباله روی خود تبدیل کند.

‌آل‌هاشم با یادآوری فرا رسیدن روز معلم و سالروز شهادت معلم بزرگ انقلاب، شهید آیت الله مطهری، به دیدار اخیر فرهنگیان با مقام معظم رهبری و به تاکید معظم بر لزوم اجرای سند تحول در آموزش پرورش اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار از سند ۲۰۳۰ و انتظار غربی‌ها از معلمین متدین برای تربیت سرباز برای آنها در مدارس انتقاد کردند لذا در مقابل، آموزش و پرورش باید دانش آموزانی دانا، توانا، پرهیزگار، کارآمد، شجاع، هوشیار و اهل اقدام تربیت نماید.

وی ادامه داد: مسئولین وزارت آموزش و پرورش باید در مسئله معیشت معلمین دقت کرده و نسبت به خواسته‌های قانونی ایشان توجه خاصی نمایند.

امام جمعه تبریز با تبریک ۱۸ اردیبهشت ماه، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، سیل اخیر کشورمان را آزمون مدعیان بشر دوستی در عرصه جهانی دانست و گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عمل به وظایف بشردوستانه در صحنه‌های داخلی و خارجی زحمات فراوانی داشته‌اند و از زحمات این تلاشگران تشکر می‌کنم.

وی همچنین با تبریک روز جهانی مطبوعات به خبرنگاران و اصحاب رسانه، جشنواره مطبوعات محلی برای بروز استعدادها و ارزیابی سطح سواد رسانه‌ای اهالی مطبوعات دانست و افزود: این اقدام ارزشمند برای ارتقای سطح کیفی مطبوعات محلی مهم بوده و اصحاب رسانه می‌توانند در راستای عملی کردم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، قدم‌های بزرگی بردارند.

ادارات حق ندارد که از بودجه‌های دولتی میهمانانی خارج از اداره خود را دعوت کرده و افطاری دهد

‌آل‌هاشم همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه میهمانی خدا، رمضان را ماه خودسازی، تعالی معنوی، فرهنگ سازی ارزش‌های اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این ماه بهترین فرصت برای شروعی دوباره برای تداوم برنامه‌های معنوی در طول سال و بهترین زمان برای عمومیت بخشیدن و فرهنگ سازی ارزش‌های اسلامی همچون افطاری‌های ساده و به دور از تجمل است.

وی افزود: سال گذشته عرض کردم که هیچ کس در ادارات حق ندارد که از بودجه‌های دولتی میهمانانی خارج از اداره خود را دعوت کرده و افطاری دهد که خوشبختانه این مسئله رعایت شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم مقابله با روزه خواری در محیط‌های عمومی، یادآور شد: کسانی که مسافر یا بیمار هستند، احترام ماه مبارک رمضان را حفظ نمایند و باید با کسانی که می‌خواهند به صورت عمدی در ملاعام روزه خواری کنند، برخورد شود.

وی ادامه داد: در این ماه مبارک باید به حجاب اسلامی بیش از این رعایت شود و بازاریان و اصناف کاری کنند که از گران‌فروشی در این ماه اجتناب شود، دستگاه‌های نظارتی کجا هستید، چرا با این گرانی در بازار مقابله نمی‌کنید؟!

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.