آیرال خبر،سعید حاجی‌زاده اظهار داشت: به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز و با اصلاح ماده 36 تعرفه عوارض محلی، مقرر شد از سال آینده برگزارکنندگان «نمایش ها و کنسرت های موسیقی به زبان محلی» از پرداخت عوارض پنج درصد بهای بلیت‌ها که شهرداری به عنوان عوارض سینما و نمایش اخذ می‌کند معاف شوند.

به گزارش آیرال خبر،وی گفت: این معافیت در اخذ عوارض بمنظور حمایت و پشتیبانی از گروه‌های هنری فعال با زبان محلی و تقویت بنیه اقتصادی آنها اتخاذ شده و شامل کنسرت ها و نمایش‌هایی که به زبانی غیر از زبان محلی برگزار خواهد شد نمی شود.

حاجی‌زاده گفت: میزان عوارض دریافتی از فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی همانند سابق به ترتیب 3 و 5 درصد بهای بلیط خواهد بود و تغییری نکرد و نیز عوارض شهرداری کنسرت‌هایی که به زبان غیرمحلی اجرا خواهد شد ثابت ماند و سال آینده نیز همچنان پنج درصد بهای بلیط اخذ خواهد شد.

تسهیلات برای روزنامه‌ها و کتابفروشان

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز اعلام کرد: همچنین به موجب اصلاح ماده 37 تعرفه عوارض محلی سال 95 شهرداری تبریز، مقرر شد صنف کتابفروشی‌ها و دفاتر روزنامه و نشریات از سال آینده از پرداخت عوارض مشاغل و کسب و پیشه معاف شوند.

حاجی‌زاده با بیان اینکه این معافیت مشمول فروشندگان لوازم التحریر نمی‌شود، اظهار داشت: این مصوبه، گامی هرچند کوچک در حمایت از فعالان فرهنگی و اصحاب مطبوعات و رسانه تبریز است تا علاوه بر کمک به ارتقای سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، شاید قدری از دغدغه خاطر این اقشار زحمتکش کاسته شود.

وی افزود: بسته تشویقی جامعی برای حمایت نظام مند و گسترده از کتابفروشان تبریز در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز در دست تدوین است که به شهرداری پیشنهاد و به صورت لایحه ای مستقل تقدیم پارلمان محلی خواهد شد تا روند قانونی تصویب و اجرای این بسته تشویقی طی شود.

تسهیلات برای ورزشکاران رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز اضافه کرد: علاوه بر این و با اصلاح بند 1 جدول ماده 24 تعرفه عوارض محلی سال95 شهرداری، مصوب شد عوارض استفاده از اماکن ورزشی کلانشهر تبریز با 50 درصد تخفیف محاسبه و لحاظ شود تا به این وسیله بستر توسعه ورزش در جامعه بیش از پیش فراهم شود.

فرهنگی 94/11/11

کدخبر110482

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.