فرهنگسرای خصوصی

دوازدهمین فرهنگسرای خصوصی شهرداری تبریز با عنوان فرهنگسرای خصوصی مادر و کودک امید با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و جمعی از فرهنگ دوستان، هنرمندان، مسئولین و شهروندان تبریزی آغاز بکار کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، حجت الاسلام احمد حمیدی در آئین گشایش این فرهنگسرا، هدف از اجرای طرح فرهنگسراهای خصوصی را مشارکت دادن بخش خصوصی و فعالین حوزۀ فرهنگی و هنری در تحقق سیاست‌های فرهنگی، ارتقاء قابلیت‌ها و توانمندی‌های فردی و جمعی شهروندان و افزایش تعداد مراکز فرهنگی شهر تبریز به منظور سهولت در دسترسی به مراکز فرهنگی عنوان  کرد.

حمیدی افزود: شهرداری تبریز با راه اندازی فرهنگسراهای خصوصی به دنبال ارتقاء فرهنگ شهروندی و بسترسازی مطلوب برای مشارکت شهروندان در امور شهری است.

حجت الاسلام احمد حمیدی با اشاره به اولویت‌های اجرایی برنامه‌های فرهنگسراهای خصوصی گفت: آموزش‌های شهروندی، توجه ویژه به هویت ملی و محلی شهروندان و مخاطبان، ترویج سبک زندگی ایرانی _اسلامی، جلب مشارکت های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده، ایجاد نشاط اجتماعی از اولویت‌های مسائل فرهنگی است که باید با راهبردهای فرهنگی خلاقانه در جهت نیل به این اهداف گام برداریم.

حمیدی با بیان اینکه فرهنگسرای خصوصی مادر و کودک بستری مناسب برای رفع نیازهای فرهنگی- آموزش کودکان است اعلام کرد: بهترین روش انتقال مفاهیم تربیتی و شهرنشینی و فرهنگی به کودکان بازی و قصه است.

وی افزود: از مزایای مهم مراکز فرهنگی شهردای تبریز و فرهنگسراهای خصوصی اینست که در  این مراکز  فضای مناسب فراهم می‌شود که  کودک بتواند در کنار مادر موضوعات اجتماعی و تربیتی را در قالب بازی و قصه یاد بگیرد.

حمیدی در پایان با اعلام اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز به عنوان ستاد سیاستگذار رسالتی مهم برای ارائه آموزشهای شهروندی دارد اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح فرهنگسراهای خصوصی و سیاست‌گذاری های صحیح و اصولی در مراکز فرهنگی بتوانیم شاهد پیشرفت روزافزون حوزه فرهنگی شهرمان باشیم.

 گفتنی است، فرهنگسرای خصوصی مادر و کودک امید شامل بخش‌های مختلف بازی های های حسی-حرکتی، بازی های فکری، بازی‌های وانمودی و مشاغل و فضای آموزشی برای آموزش‌های علمی، فرهنگی و هنری است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.