آیرال خبر،رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که با اصلاحات صورت گرفته در کمیسیون تلفیق، دولت از ابتدای ۹۷ مشکلی برای پرداخت یارانه‌ها برای خانوارهای نیازمند نخواهند داشت.

به گزارشآیرال خبر خبر،محمدباقر نوبخت در جلسه علنی امروز که به بررسی مجدد کلیات لایحه بودجه ۹۷ اختصاص داشت، گفت: باتوجه به توضیحاتی که در خصوص نقاط قوت بودجه ۹۷ مطرح شد، در جلسه روز یکشنبه صحبت کردم و در این وقت کوتاه گزارشی در خصوص کلیات اصلاح شده مطرح می‌کنم.
رییس سازمان برنامه و بودجه به اصلاحات صورت گرفته در کمیسیون تلفیق اشاره کرد و گفت: چند اصلاح در کمیسیون تلفیق صورت گرفت که در راستای تامین نظر دولت قابل دفاع است. یکی از این موارد مرتبط با اصلاح درآمدی و هزینه‌ای تصره ۱۴ برای یارانه بود که تصمیم شایسته و پخته‌ای بود به طوری که مجریان از ابتدای ۹۷ مشکلی برای پرداخت یارانه ها برای خانوارهای نیازمند نخواهند داشت و ما می‌توانیم منویات مجلس را در پرداخت یارانه اجرا کنیم و آن مصوبه را گام به جلو می‌دانیم.
سخنگوی دولت ادامه داد: از دیگر اصلاحات صورت گرفته در کمیسیون تلفیق، تبصره ۵ و تقلیل اوراق مشارکت و اوراق مالی در سال ۹۷ که من باید قدردانی کنم کمیسیون تلفیق سقف اوراق را به همان حدی که در لایحه دولت بود، برگرداند. برخی معتقد بودند که با این کاهش نتوانیم طرح های عمرانی را انجام دهیم. اما باید در نظر داشت آنچه که مدنظر دولت است در بند ب است که کمیسیون تلفیق به آن دست نزد.
وی به مساله افزایش حقوق متعارف برای اعضای هیات علمی اشاره کرد و گفت: این امکان وجود دارد و پیشنهاداتی از سوی نمایندگان مطرح شده که به همان شیوه کنوی پرداخت شود. آن را مطرح کنید و دولت از آن دفاع می‌کند.
نوبخت گفت: هرآنچه که نظر نمایندگان محترم در خصوص جزئیات باشد بعد از کلیات قابل طرح است. اگر کلیات باز رد شود زمان را از دست می‌دهیم در صورتی که می‌توانیم با تصویب کلیات، در جزییات نظرات سنجیده نمایندگان را لحاظ کنیم.
منبع : ایلنا

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.