آیرال خبر ،استاندار آذربایجان شرقی گفت: یکی از تفاوت‌های دولت تدبیر و امید با دولت گذشته این است که دولت یازدهم به اساتید دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران و اهل علم اهمیت می‌دهد و بنا دارد کشور را به روش علمی اداره کند.

 

به گزارش آیرال خبر ، اسماعیل جبارزاده در سیزدهمین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در تبریز، با بیان این که اداره استان به روش‌های علمی نیازمند همکاری دانشگاهیان است، اظهار کرد: اطمینان می‌دهیم که دستاوردهای پژوهشی و یافته‌های علمی اساتید دانشگاه‌ها را در مدیریت اجرایی استان به کار می‌گیریم.

 

استاندار آذربایجان شرقی نگرش دولت به نحوه اداره کشور را فرصت مغتنمی برای دانشگاه‌ها دانست و با اشاره به وسعت و گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به این که دانشگاه آزاد در تمام شهرهای ما حضور دارد اساتید آن می‌توانند مدیران محلی را در حل مشکلات کمک کنند.

وی، وضعیت کنونی دریاچه ارومیه را نتیجه نگاه غیرکارشناسی به مسایل دانست و گفت: شاید اگر در سال‌های گذشته نگاه علمی به این قضیه می‌شد با یک دهم هزینه امروز می‌توانستیم دریاچه را از این وضعیت خارج کنیم.

 

جبارزاده افزود: پذیرش این موضوع از سوی دولتمردان وجود دارد و ما اطمینان می‌دهیم که دستاوردهای پژوهشی و یافته‌های علمی اساتید دانشگاه‌ها را در مدیریت اجرایی استان به کار بگیریم.

وی با اشاره به وجود سه هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌های استان، گفت: اگر هر کدام از این اساتید بتوانند برای یکی از مشکلات استان در قالب پایان‌نامه‌ها یا طرح‌های پژوهشی راهکار ارایه کنند تمام مشکلات استان حل می‌شود.

 

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه استان با مشارکت اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی، بر تحقق اهداف این سند تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها در اداره بهتر امور جامعه و تحقق توسعه پایدار و تلفیق علم با مدیریت اجرایی نقش مهم و موثری دارند.

 

وی، بیکاری را یکی از مهم‌ترین مشکلات کنونی جامعه عنوان کرد و با بیان این که روش‌های سنتی برای ایجاد اشتغال پاسخگو نیست، افزود: برای ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف به دنبال نسخه موثری هستیم که دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرین باشند.

 

جبارزاده با اشاره به نسل سوم دانشگاه‌ها یعنی دانشگاه‌های کارآفرین، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به گستردگی آن و حضور تعداد کثیری از دانشجویان در مقاطع تکمیلی می‌تواند در بحث اقتصاد مقاومتی پیشتاز باشد و در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب و دولت در این راستا راهکارهای مناسب ارایه کند.

 

وی با بیان این که آذربایجان شرقی همواره در تحولات کشور پیشرو بوده است، گفت: انتظار داریم این استان در حل مسایل کشور نیز پیشتاز باشد و در این راستا همراهی و همکاری دانشگاه‌ها ضروری است.

 

استاندار آذربایجان شرقی همچنین ابراز امیدواری کرد گردهمایی معاونان پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در حل مسایل و مشکلات جامعه و توسعه پایدار کشور مفید و موثر باشد.

سیاسی :1394/07/08

کدخبر:110122

خبرنگار: 1125

انتهاي پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.