مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از اجرای دو عملیات اطفای حریق در تبریز خبر داد و گفت: هر دو این موارد غیر مسکونی بوده و با واکنش سریع آتش نشانان از گسترش آتش سوزی جلوگیری شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار نیوز، آتش سوزی دو مغازه در خیابان پاسداران و جاده سنتو امروز در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت موارد ایمنی کار رخ داد که سازمان آتش نشانی با اجرای سریع عملیات توانست این آتش سوزی ها را مهار و اطفاء کند.

محمد قلیزاده با اظهار داشت: با اعلام وقوع آتش سوزی مغازه ای در خیابان پاسداران، آتش نشانان ایستگاه شماره 3 به فرماندهی انتظار جهت بررسی و اطفائ حریق، به محل حادثه اعزام شدند و پس از اعلام وقوع این حادثه آتش نشانان به محل حادثه شتافته و شاهد آتش سوزی مغازه تولید عسل شدند، که این آتش سوزی را به سرعت اطفاء حریق کردند.

قلیزاده با اشاره به اینکه در این آتش سوزی صدمات جانی وجود نداشت ، افزود: این حادثه در اثر نشت گاز از گلویی پیک نیک رخ داده بود که قبل از رسیدن آتش نشانان، شهروندان با استفاده از خاموش کننده های دستی اقدام به اطفاء کرده و موفق به اطفاء حریق نشده بودند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از شهروندان درخواست کرد؛ قبل از استفاده از هر گونه لوازم گاز سوز، آن را مورد بررسی قرار داده و در صورت داشتن نقص فنی نسبت به رفع آن در اسرع وقت اقدام کنند.

محمد قلیزاده تصریح کرد: عصر امروز طی اطلاع رسانی شهروندان به سامانه 125 مبنی بر وقوع آتش سوزی گسترده کارگاه کمک فنرسازی در جاده سنتو، آتش نشانان ایستگاه شماره 2 به فرماندهی قنادی به محل حادثه اعزام شدند.

قلیزاده مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در این باره بیان کردند: پس از اعلام وقوع این حادثه، گروه حریق ایستگاه شماره 2 به محل حادثه شتافته و شاهد آتش سوزی گسترده کارگاه کمک فنرسازی شدند که به شدت در حال سوختن و گسترش بود.

وی افزود: این آتش سوزی زمانی که تعمیرکار مشغول کار با دستگاه برش در مجاورت ظرف بدون سرپوش مناسب بنزین بود، رخ داده بود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه در این آتش سوزی صدمات جانی وجود نداشت، افزود : واکنش سریع عملیاتی آتش نشانان اعزامی،این آتش سوزی را به سرعت مهار و از گسترش پیشگیری کردند.

قلیزاده توجه به اصول ایمنی در پیشگیری از وقوع حریق و حوادث مهم و ضروری عنوان کرد و از تمامی مسئولین کارگاهها درخواست کرد: با شناسایی موارد خطر آفرین و رعایت اصول ایمنی، از بروز حوادث پیشگیری کنند و در صورت بروز حادثه ، بدون اتلاف وقت با شماره 125 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز تماس حاصل کرده و از آتش نشانان درخواست امداد رسانی کنند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.