یادداشت دکترمیکاییل صفایی :دلواپسم از اینکه، دشمن فرقه‌های اسلامی را آن‌چنان در تقابل هم قرار داده، که دشمن اصلی را فراموش کرده‌اند و تنها دغدغه‌شان حذف همدیگر شده است!

دلواپسم از اینکه، تنها دغدغه جناحهای شیعی و انقلابی ایران اسلامی نیز حذف همدیگر باشد و از دشمنان اصلی، معضلات کشور، اهداف انقلاب، امام(ره) و رهبری غفلت کنند!

دلواپسم از برخوردهای حذفی جناح‌ها و عدم تحمل همدیگر!

دلواپسم از اینکه، حتی ثبت نام کسی برای خبرگان تحمل نشود و جنجال تبلیغاتی به راه بیافتد!

دلواپسم از این همه قداست شکنی و بی‌حرمتی در رسانه‌ها و تریبونها!

دلواپسم از این همه افراط و تفریط ها!

دلواپسم از اینکه، حمله به سفارت عربستان بهترین موقعیت افشای چهره‌ی زشت حکام آل سعود که بر اثر شهادت شیخ نمر بدست آمده بود را، برعلیه کشور تبدیل کرد و به جای آنان، ایران در شورای امنیت محکوم شد!

دلواپسم از اینکه، در برخی از خطبه‌های نماز جمعه به جای تسلیت مرگ بزرگِ کشوری، هلاکتش تبریک گفته می‌شود!

دلواپسم از اینکه، در اثر سوء تدبیر مسئولان مربوطه، صدها نفر برای مجلس وزین خبرگان ثبت نام کنند و به جای اصلاح قانون و تدبیر درست، از تریبون نماز جمعه گفته شود که برخی ثبت نام کنندگان حتی توان قرائت قرآن و خواندن یک صفحه متن عربی را ندارند؟!

دلواپسم از اینکه، تعداد کثیری با عنوان عدم احراز از حقوق اجتماعی و سیاسی خود محروم شوند!

دلواپسم از اینکه، بزرگان حوزه و دانشگاه خود را کنار کشیده و منزوی شوند و عده‌ای که تنها هدفشان رسیدن به منافع شخصی و گروهی است، در جامعه جلودار معرفی کاندیدای اصلح شوند؟!

دلواپسم از اینکه، قداست زدایی از بزرگان حوزه و مراجع عظام، توسط خود حوزویان شروع شود و گفته شود که اجازه اجتهاد اساتید حوزه به شاگردانشان، تنها به درد حوزه می‌خورد! در حالیکه اگر خود آقایان اجازه اجتهاد داشته باشند، اجازه شان را از همان اساتید حوزه گرفته‌اند؟!

دلواپسم از اینکه، مبادا بخاطر کثرت ثبت نام کنندگان و محدودیت در زمان و نیروهای رسیدگی کننده، تعدادی از انسانهای فاضل هم رد صلاحیت و یا دچار عدم احراز شوند!

دلواپسم از اینکه، معیار انتخاب افراد و لیست بندی‌های جناح‌ها، به جای شایسته سالاری، جناح بازی، رفیق بازی و .. باشد، و منافع شخصی و گروهی به جای مصالح اسلام و مسلمین و منافع کشور قرار بگیرد!

دلواپسم از اینکه، برخی از بزرگان به جای اینکه نقش پدری در میان گرایشها و جناح های مختلف ایفاء کنند، در زمین جناحی خاص بازی نمایند و قداست جایگاه شخصیت حقیقی و حقوقی خود را مخدوش کنند!

دلواپسم از هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی که علاوه بر اسراف، تبذیر و ورود به رانتخواری، حرام خواری و … ایمان و اعتقاد جامعه را نیز نشانه رفته است!در حالیکه این هزینه ها می توانست مشکل ازدواج و اشتغال صدها جوان دم بخت و بی کار را حل کند‍!

دلواپسم از اینکه، افراد و گروهها خود را فراتر از قانون بدانند و قانون را زمانی بپذیرند که به نفعشان باشد و هر زمان که به ضررشان باشد قانون را دور بزنند و حرمت مراکز و مجریان قانون را هتک بکنند!

دلواپسم از اینکه، برخی از مجلس نشینان، اندک توجهی به وظایف اصلی خویش؛ یعنی قانونگذاری و نظارت نداشته و همه‌ی همت خویش را مصروف دخالت در کار قوه مجریه کنند و بصورت گسترده در عزل و نصب‌ها دخالت نمایند و اطرافیان و طرفداران خود را به ادارات تحمیل کنند و حال آنکه دهها جوان تحصیل‌کرده و متعهد، چون پارتی ندارند بلاتکلیف بمانند و سربار جامعه شوند!

دلواپسم از اینکه، عده‌ای زالو صفت که زر و زور و تزویر را بهم پیوند زده‌اند و بدون کوچکترین مشکلی وامهای هزاران میلیاردی می‌گیرند و هزاران میلیارد از جیب بیت‌المال اختلاس می‌گردد! اما جوان تحصیل‌کرده این کشور برای گرفتن اندک وام ازدواجی، منّت دهها کس و ناکس را می‌کشد و غرور و عزت نفسش می‌شکند!

دلواپسم از پرخوری، اسراف، تبذیر و ولنگاری عده‌ای؛ و از شرمندگی عده کثیری از طبقه محروم و مستضغف جامعه که از اداره خانواده و فرزندان خویش شرمنده‌اند!

دلواپسم از سرنوشت و عاقبت برخی از انقلابیون زجرکشیده و خون دل خورده که با موضعگیری‌ها و رفتارهای خود، سابقه درخشان خود را مخدوش ساخته و اعمال خود را حبط بکنند!

دلواپسم از اینکه، فضایل انسانی، جای خود را به تملّق، ریا، چاپلوسی، حرمت شکنی، تجمیع قدرت و ثروت، ناجوانمردی، پارتی بازی، جناح بازی و … بدهد!

دلواپسم از این همه تملّق و خودستایی حاکم بر برخی مسئولان و کارگزاران که همیشه دوست دارند ستایش شوند و کوچکترین انتقادی را بر نمی‌تابند!در حالیکه آموزه‌های اسلام و سیره پیامبر و ائمه علیهم السلام برخلاف آن است!

دلواپسم از کاروانهای تبلیغاتی برخی نامزدهای انتخاباتی که دهها نفر و چندین خودرو را در محافل تبلیغی با خود همراه می‌کنند. و از اینکه مردم هم به جای اینکه آن را عیب بدانند و عکس العملی منفی نشان بدهند، آن را عامل موفقیت دانسته و به حساب زرنگی وی می‌گذارند!

دلواپسم از اینکه، در اثر عدم تحمل همدیگر، رفاقت‌ها به عداوت و عناد تبدیل شود و صاحبان انقلاب، بادست خود به اهداف امام خمینی (ره)، رهبری معظم و خون شهیدان لطمه وارد کنند! و در آن صورت است که به خشم و غضب الهی مبتلا می‌شویم.

دلواپسم که با این رفتارهایمان قلب مهدی فاطمه علیهماالسلام را بدرد بیاوریم و روح امام و شهداءرا ناراحت کنیم!

خدایا! دلهایمان را بهم نزدیک کن و تقوای الهی و سیاسی را بر قلوب حاکم بگردان.آمینَ یا رب العالمینَ!

سیاسی 94/11/14

کدخبر110498

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.